Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

«Χριστεμπορία και διχασμός» – Η απάντηση της Ι.Μ. Αλεξανδρούπολης σε Παπαδάκη και Βελόπουλο

Συνεχίζεται η δημόσια αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα ανάμεσα στον βουλευτή Έβρου Σταύρο Παπαδάκη, τον πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης Κυριάκο Βελόπουλο και τον Μητροπολίτη Αλεξανδρούπολης κ. Άνθιμο, με αφορμή την πώληση ακινήτων της Ιεράς Μονής Μάκρης και της Ενορίας Αγίας Αναστασίας.

Η υπόθεση ήρθε εκ νέου στην επικαιρότητα έπειτα από δηλώσεις στη Βουλή και δημόσιες τοποθετήσεις, στις οποίες γίνεται λόγος για «αντεθνική πράξη», προκαλώντας έντονες αντιδράσεις από την πλευρά της Μητρόπολης.

Σε επίσημο δελτίο Τύπου της Ιεράς Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως διευκρινίζεται ότι οι συγκεκριμένες πωλήσεις πραγματοποιήθηκαν νόμιμα, βάσει του ισχύοντος Κανονισμού Εκποιήσεων της Ιεράς Συνόδου και μέσω δημόσιων διαγωνισμών, κατά τα έτη 2017 και 2019 αντίστοιχα. Παράλληλα, επισημαίνεται ότι οι αγοραστές είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πολίτες κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Μητροπολίτης κ. Άνθιμος εκφράζει τη λύπη του για τον χαρακτηρισμό της πράξης ως «αντεθνικής», τονίζοντας πως τέτοιες τοποθετήσεις οδηγούν σε διχασμό της τοπικής κοινωνίας. Παράλληλα αφήνει αιχμές τόσο προς τον τοπικό βουλευτή όσο και προς την ηγεσία του κόμματός του, κάνοντας λόγο για μικροκομματικές σκοπιμότητες και για προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης ενός καθαρά θεσμικού και νόμιμου ζητήματος.

Στο ίδιο δελτίο, γίνεται λόγος για «χριστεμπορία» και «υβριδικά πολιτικά φαινόμενα», με τη Μητρόπολη να ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να αποδεχθεί αμφισβήτηση της πορείας και της στάσης της απέναντι στα ζητήματα που αφορούν την τοπική Εκκλησία και κοινωνία.

Η υπόθεση, πάντως, δείχνει να λαμβάνει ευρύτερες πολιτικές διαστάσεις, καθώς εντάσσεται στο ήδη τεταμένο κλίμα αντιπαράθεσης μεταξύ των εμπλεκομένων προσώπων, με τη Μητρόπολη να προαναγγέλλει ότι θα επανέλθει με πιο συστηματικές τοποθετήσεις το επόμενο διάστημα.

Διαβάστε αναλυτικά το Δελτίο Τύπου της Ι.Μ. Αλεξανδρουπόλεως:

Περί της πωλήσεως ακινήτου, της Ιεράς Μονής Μάκρης και της Ενορίας της Αγίας Αναστασίας, σε Ορθοδόξους Χριστιανούς πολίτες της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, ενημερώνουμε ότι πραγματοποιήθηκαν βάσει του ισχύοντος  Κανονισμού εκποιήσεων της Ιεράς Συνόδου και με δημόσιο διαγωνισμό κατά τα ανύποπτα έτη 2017 το πρώτο και 2019 το δεύτερο.

Περί του χαρακτηρισμού της πράξεως αυτής ως «αντεθνικής», ο Μητροπολίτης μας κ. Άνθιμος εκφράζει την λύπη του, διότι δυστυχώς δικαιώθηκε ο φόβος του για τον επιχειρούμενο διχασμό της τοπικής και της ευρύτερης κοινωνίας μας, τόσο από τον βουλευτή μας, του συγκεκριμένου Κόμματος, όσο και από τον πάτρωνα Αρχηγό του. Η μικροκομματική  και αναθεωρητική ρωσοφιλία, καθώς και η «ορθόδοξη» χριστεμπορία, ακόμα και όταν εκφράζονται από το βήμα της Βουλής, δεν  μπορούν να λασπώσουν την πορεία και την αγωνία του «γέννημα θρέμμα» Μητροπολίτου για τον τόπο μας. Ούτε μπορούν να αμφισβητηθούν από τυχάρπαστα κοσμοθεωρητικά και υβριδικά πολιτικά φαινόμενα, περί των οποίων θα επανέλθουμε συστηματικότερα.

Κ.Π.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη