Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024

Χ. Στυλιανίδης για υδροπλάνα: “Θετική γνωμοδότηση μόνο για Καβάλα, κανένας άλλος φάκελος από ΑΜΘ”

“Μην είδατε τον Παναή”…τουλάχιστον προς το παρόν…Και αφού τελικά τα υδροπλάνα δεν τα είδαμε ποτέ στις 18 οκτωβρίου να προσθαλασσώνονται και να αποθαλασσώνοντα στον Έβρο και από τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Σαμοθράκης, σύμφωνα με τις αρχικές διαβεβαιώσεις, έρχεται σε αυτό το “σήριαλ” να παιχτεί ακόμη ένα επεισόδιο. Αυτή τη φορά, από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο απαντά γραπτώς σε ερώτηση που κατέθεσε το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου.

Αξίζει να τονιστεί, ότι το κόμμα του κυρίου Βελόπουλου δεν είναι η πρώτη φορά που ασχολείται με το θέμα των υδροπλάνων στην περιφέρεια ΑΜΘ, καταγράφοντας προβληματισμούς και ερωτήματα αναφορικά με το συγκεκριμένο σχέδιο.

Από την απάντηση του Υπουργείου Ναυτιλίας στην ερώτηση του κόμματος της “Ελληνικής Λύσης” γίνεται γνωστό ότι, οι υπηρεσίες του Υπουργείου γνωμοδότησαν θετικά για τη δημιουργία υδατοδρομίου, μόνο για το λιμάνι της Καβάλας και μάλιστα ο Υπουργός, προχωρά και σε ακόμη μια επιπλέον διευκρίνιση, λέγοντας ότι απ’ ολόκληρη την περιφέρεια ΑΜΘ μόνο η Καβάλα, έχει καταθέσει το σχετικό φάκελο και καμία άλλη περιφερειακή ενότητα, δηλαδή ούτε ο Έβρος, για τον οποίο το προηγούμενο διάστημα έγινε τόση πολλή “φασαρία” μέχρι και συζήτηση μέσα στο περιφερειακό συμβούλιο.

Βέβαια αξίζει να σημειωθεί, ότι η περιφερειακή αρχή ΑΜΘ σε πρώτη φάση κίνησε τις διαδικασίες που αφορούν στη λειτουργία των υδάτινων πεδίων και παίρνοντας και τις σχετικές άδειες με το μόνο Υπουργείο να εμπλέκεται σε αυτό το στάδιο, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το οποίο και έδωσε την έγκριση για τα δύο πρώτα υδάτινα πεδία σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη, εξέλιξη που γνωστοποίησε πριν από ένα μήνα και ο ίδιος ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Γιάννης Κεφαλογιάννης από την Ορεστιάδα.

Ωστόσο, στις δηλώσεις που γίνονταν τις προηγούμενες ημέρες από τα εμπλεκόμενα μέρη, για την υπόθεση αυτή, ήταν πρώτον, ότι η δημιουργία ενός δικτύου υδάτινων πεδίων αποτελεί προϋπόθεση για την θετική έκβαση του εγχειρήματος και δεύτερον απώτερος στόχος είναι η λειτουργία ενός ολοκληρωμένου υδατοδρομίου στην περιοχή, για να είναι βιώσιμος αυτός ο σχεδιασμός.

Φάκελος λοιπόν, για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου στην ΑΜΘ, έχει υποβάλλει μόνο η Καβάλα και κανένας άλλος νομός. Βέβαια, η νομοθεσία πια δίνει τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους, πρώτα να προχωρούν στα υδάτινα πεδία και μετά στα υδατοδρόμια, καθώς η ίδρυση τους, είναι μια διαδικασία λιγότερο χρονοβόρα και κυρίως κοστοβόρα.

Συγκεκριμένα η απάντηση του Υπουργού Ναυτιλίας αναφέρει τα εξής:

“Επί των διαλαμβανομένων στην εν θέματι Ερώτηση γνωρίζεται ότι δίκτυα υδατοδρομίων ιδρύονται κατόπιν επιχειρηματικής πρωτοβουλίας για ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων ανά την επικράτεια, ενώ τον συνολικό συντονισμό έχει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 4663/2020 (Α΄30).

Οι τεχνικοί φάκελοι των αιτούντων διαβιβάζονται για γνωμοδότηση, σύμφωνα με το άρθρο 9 του εν λόγω νόμου, μεταξύ άλλων, στις αρμόδιες Διευθύνσεις της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων καθώς και του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.). Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει δοθεί θετική γνωμοδότηση των αρμοδίων Υπηρεσιών του Υ.ΝΑ.Ν.Π. επί αιτήματος ίδρυσης υδατοδρομίου στο λιμένα Καβάλας.

Πέραν τούτου, στις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υ.ΝΑ.Ν.Π. δεν έχει κατατεθεί τεχνικός φάκελος υδατοδρομίου που να αφορά σε έτερη περιοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Για τα λοιπά διαλαμβανόμενα αρμόδιο να απαντήσει είναι το συνερωτώμενο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών”.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email