Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Ψήφισμα διαμαρτυρίας από το Δημοτικό Συμβούλιο για την παραχώρηση δημοτικής γης στο Δημόσιο

Ομόφωνο ψήφισμα διαμαρτυρίας εξέδωσε το Δημοτικό Συμβούλιο Αλεξανδρούπολης κατά την έκτακτη συνεδρίασή του, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 8 Απριλίου 2026, εκφράζοντας την έντονη αντίθεσή του στη μεταβίβαση δημοτικής περιουσίας στο Ελληνικό Δημόσιο.

Η αντίδραση του Δήμου εστιάζει στο άρθρο 62 του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, το οποίο προβλέπει την παραχώρηση της πλήρους κυριότητας κοινοτικών κλήρων της Αλεξανδρούπολης στο Δημόσιο, καθώς και τη μεταβίβαση του δικαιώματος αξιοποίησής τους στην Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας, χωρίς να προβλέπεται οποιοδήποτε αντάλλαγμα για την τοπική κοινωνία.

Στο ψήφισμα που εγκρίθηκε ομόφωνα, το Δημοτικό Συμβούλιο διατυπώνει σαφείς και συγκεκριμένες απαιτήσεις. Πρωτίστως, ζητά την άμεση κατάργηση της επίμαχης διάταξης του άρθρου 62. Σε διαφορετική περίπτωση, προτείνει είτε την καταβολή της προβλεπόμενης νόμιμης αποζημίωσης για τις εκτάσεις είτε την ανταλλαγή τους με τη Δυτική χερσαία ζώνη του λιμένα Αλεξανδρούπολης και το Πάρκο του πρώην Ε.Ο.Τ.

Παράλληλα, ο Δήμος αιτείται την επίσημη ακρόαση των εκπροσώπων του κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής επεξεργασίας του νομοσχεδίου στη Βουλή, με την κατάθεση σχετικού νομικού υπομνήματος.

Σε ιδιαίτερα αυστηρό τόνο, το Δημοτικό Συμβούλιο επισημαίνει ότι η μονομερής αφαίρεση δημοτικής περιουσίας συνιστά ευθεία προσβολή της αυτοδιοικητικής αυτοτέλειας, ενώ υπογραμμίζει πως παρακάμπτει θεσμικά τον Δήμο και αγνοεί τη βούληση των πολιτών της Αλεξανδρούπολης.

Κ.Π.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη