Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

1.000 οχήματα τη μέρα περνούν από τις Καστανιές με προορισμό τα βενζινάδικα της Τουρκίας

 «Κλαίμε… και δεν ξέρουμε πόσο ακόμη θα αντέξουμε», δηλώνει στη ΓΝΩΜΗ η Πρόεδρος του Συλλόγου Βενζινοπωλών Βορείου Έβρου Βάσω Καλαϊτζή, σχολιάζοντας με τον τρόπο αυτό τον αγώνα που δίνουν τα πρατήρια της περιοχής για να επιβιώσουν, μέσα στον κυκεώνα της ακρίβειας και την διαρκή φυγή των καταναλωτών προς τις γειτονικές χώρες.
Το παρακάτω στοιχείο έδωσε σε συνέντευξή του ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης: «Στις Καστανιές του Έβρου περνάνε πάνω από 1.000 αυτοκίνητα την ημέρα για να βάλουν στην Τουρκία. Για το κάθε λίτρο που πωλείται εκτός Ελλάδας, χάνει το ελληνικό δημόσιο 1,15 ευρώ. Καταλαβαίνουμε πόσα εκατομμύρια χάνονται εβδομαδιαίως από αυτό το πράγμα».
Η κα Καλαϊτζή επιβεβαιώνει το τρομακτικό αυτό νούμερο: «Είναι αλήθεια κι ίσως να φεύγουν ακόμη περισσότεροι. Στην Τουρκία, τα καύσιμα είναι τόσο φτηνά, κυρίως λόγω υποτίμησης της λίρας. Οι ίδιοι οι Τούρκοι, αν δεν είναι αυτό που λέμε πλούσιοι, δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε σε αυτές τις τιμές. Από τα πρατήριά μας, ο κόσμος βάζει είτε πολύ μικρές ποσότητες καυσίμων, είτε καταναλώνει τα 45άρια από το Fuel Pass, που δεν μπορεί να τα καταναλώσει στο εξωτερικό. Δυστυχώς, όμως, με αυτό τον τρόπο, οι επιχειρήσεις μας δεν μπορούν να επιβιώσουν… Κλαίμε, κλαίμε για όλους τους λόγους και για το ότι εμείς στο βόρειο Έβρο έχουμε εγκαταλειφθεί πλήρως. Δεν υπάρχει καμία σχέση με το νότιο τμήμα του νομού. Είμαστε εντελώς διαφορετική περίπτωση. Μόνο όταν είχαν κλείσει τα σύνορα λόγω κορωνοϊού είχαμε κίνηση στα πρατήριά μας. Τώρα πλέον η κατάσταση είναι δραματική».

Βουλγαρία: Το πάθημα που έγινε μάθημα

Κι ενώ το ρεύμα προς την Τουρκία είναι ορμητικό και ανεξέλεγκτο, στη Βουλγαρία τα πράγματα είναι πιο «ήσυχα». Αυτό οφείλεται κυρίως σε ένα πάθημα που έγινε μάθημα, πριν από 12 χρόνια. Όπως αναφέρει η κα Καλαϊτζή, τότε, ο κόσμος πήγαινε και προμηθεύονταν καύσιμα από τα τρία πρατήρια που λειτουργούσαν στο Σβίλενγκραντ. Από μία έρευνα που είχε κάνει τότε ο Σύλλογος Βενζινοπωλών Βορείου Έβρου, είχε προκύψει, ότι τα εν λόγω πρατήρια, κάθε Σαββατοκύριακο, πωλούσαν περίπου 50.000 λίτρα καύσιμων! Μάλιστα, για το θέμα είχαν ενημερωθεί και οι αρμόδιοι, με την ελπίδα ότι θα κατανοούσαν το μέγεθος του προβλήματος και θα έκαναν κάποια παρέμβαση… Τελικώς, το συγκεκριμένο ρεύμα προς τη Βουλγαρία διακόπηκε απότομα, όταν ένας μεγάλος αριθμός οχημάτων υπέστη σοβαρές βλάβες, οι οποίες, είχε πιθανολογηθεί ότι οφείλονταν στη χρήση διογκωτικών από τα πρατήρια των γειτόνων.

Οι τιμές σήμερα

Τα ακριβότερα καύσιμα στον Έβρο εντοπίζονται στη Σαμοθράκη, όπου η απλή αμόλυβδη πωλούνταν στις 24/5 στα 2,52 ευρώ το λίτρο.
Στον Δήμο Αλεξανδρούπολης, στις 25/5 η τιμή της απλής αμόλυβδης κυμαίνονταν από 2,20 ως 2,40 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο κίνησης από 1,78 ως 2,00 ευρώ το λίτρο.
Στον βόρειο Έβρο, οι τιμές κυμαίνονταν, για την απλή αμόλυβδη από 2,20 ως 2,40 και για το πετρέλαιο από 1,79 ως 1,96. (τα στοιχεία είναι από το site της Περιφέρειας ΑΜΘ)
Ο μέσος όρος πώλησης της απλής αμόλυβδης στον Έβρο σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων χθες κυμαίνονταν στα 2,26 ευρώ το λίτρο και του πετρελαίου κίνησης στα 1,87

Κιούσης στο Πρώτο: Για κάθε λίτρο που πωλείται εκτός Ελλάδας το ελληνικό δημόσιο χάνει 1,15 ευρώ

«Είναι δυσανάλογα ακριβά τα καύσιμα για την αγοραστική μας δύναμη. Για την Ελλάδα των μισθών και των συντάξεων που όλοι ξέρουμε. Έχουμε την 4η ακριβότερη τιμή στην Ευρώπη» τόνισε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Καθρέφτης» με τον Χρήστο Μιχαηλίδη, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης.
Μπροστά από εμάς είναι οι σκανδιναβικές χώρες και η Ολλανδία, με τις οποίες δεν υπάρχει κανένα μέτρο σύγκρισης στην αγοραστική δύναμη, προσέθεσε ο κ. Κιούσης. «Αυτό άρχισε από το 2011, από τα πρώτα μνημόνια και το 2017 που είχαμε συνεχείς αυξήσεις στους φόρους και έχουμε αυτό το αποτέλεσμα. Ο ειδικός φόρος είναι στα 700 ευρώ ανά 1000 λίτρα, δηλαδή 70 λεπτά το λίτρο. Δυστυχώς μας βρήκε ο πόλεμος σε ιστορικά υψηλά, λέγαμε τον Φεβρουάριο για το 1,89 ευρώ το λίτρο και κανείς δεν φανταζόταν ότι θα πάει 2,28» ανέφερε ο ίδιος, ως προς την ανοδική πορεία των καυσίμων τα τελευταία χρόνια έως σήμερα και επισημαίνει ότι πρέπει να γίνουν κινήσεις, καθώς τα μέτρα που έχουν ληφθεί ως τώρα δεν επαρκούν. «Στο πετρέλαιο κίνησης για τον μήνα Απρίλιο και Μάιο μειώθηκε κατά την τιμή εκκίνησής του κατά 15 λεπτά το λίτρο, το οποίο βοήθησε όπως βοήθησε και το fuel pass των 45 ευρώ. Ζεστάθηκε η αγορά, αλλά αυτό με μέση τιμή Ελλάδος στα 2,28, πραγματικά δεν φτάνει» είπε χαρακτηριστικά.
Πρέπει να βρεθεί μια λύση γρήγορη, άμεση, ελληνική ώσπου να βρεθεί μια λύση ευρωπαϊκή, παγκόσμια, ενόψει καλοκαιριού, εσωτερικών μετακινήσεων και εισαγόμενου τουρισμού ή τουρισμού εισαγόμενου με αυτοκίνητα που έρχονται από τα βόρεια σύνορα της χώρας μας, τόνισε ο κ. Κιούσης.
Παράλληλα έκανε λόγο για σημαντική εκροή συναλλάγματος καθημερινά, καθώς χιλιάδες λίτρα πωλούνται στις βόρειες γειτονικές χώρες. «Φεύγουν από την Λάρισα και πάνω καταναλωτές και πάνε Βουλγαρία, Σκόπια, Αλβανία και Τουρκία. τόνισε, επαναλαμβάνοντας ότι πρέπει να αλλάξει κάτι δραματικά και να υπάρξει κίνηση. «Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στους καταναλωτές, γιατί κάποιος που βάζει «αξιακά», πέρσι με 20 ευρώ έβαζε 14 λίτρα και φέτος βάζει 8. Σε εμάς έχει πέσει πάνω από 20% η κατανάλωση, έχουμε φοβερά αυξημένα κεφάλαια κίνησης, μεγάλες προμήθειες των τραπεζών και μαζί με την πτώση της κατανάλωσης, όσοι δεν κλείσαμε τα χρόνια της κρίσης και στην πανδημία με τα lockdown θα κλείσουμε με αυτή την ενεργειακή κρίση» προειδοποίησε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος.

ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Γνώμη – Κική Ηπειρώτου

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη