Με κεντρικό μήνυμα ότι «το νερό είναι το θεμέλιο κάθε βιώσιμης αγροτικής πολιτικής», ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας παρουσίασε το νέο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Υδάτων στο Greek Water Summit 2025.
Όπως σημείωσε, για πρώτη φορά η πολιτεία δεν αντιμετωπίζει το νερό ως πρόβλημα, αλλά ως βασική αναπτυξιακή υποδομή, παρουσιάζοντας μια ολιστική προσέγγιση με τρεις βασικούς άξονες:
- Ίδρυση Περιφερειακών Οργανισμών Διαχείρισης Υδάτων, ώστε να ενισχυθεί ο συντονισμός και να ξεπεραστεί η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων,
- Το πρόγραμμα “Ύδωρ 2.0”, προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ, για την κατασκευή σύγχρονων αρδευτικών δικτύων,
- Ορθολογική αξιοποίηση των πόρων της ΚΑΠ, με μεγάλες και μικρές παρεμβάσεις σε συνεργασία με Περιφέρειες και Δήμους.
Ο Υπουργός υπογράμμισε την ανάγκη ψηφιακής μετάβασης στη διαχείριση του νερού, παρουσιάζοντας μέτρα όπως:
- υπόγεια αρδευτικά δίκτυα υψηλής απόδοσης,
- συστήματα ψηφιακής παρακολούθησης,
- χρήση τεχνητής νοημοσύνης για πρόγνωση φαινομένων,
- επαναχρησιμοποίηση νερού από ΚΕΛ,
- εφαρμογή τεχνικών όπως η στάγδην άρδευση.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών, τη συνεργασία με τους ΟΤΑ και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας σε ξηρασίες και πλημμύρες. Η στρατηγική πλαισιώνεται από ευρωπαϊκές συνεργασίες και τη συμμετοχή της χώρας σε χρηματοδοτικά εργαλεία ύψους 15 δισ. ευρώ έως το 2027 μέσω της ΕΤΕπ.
Σημαντικός είναι και ο ρόλος του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, ο οποίος ενισχύεται, με στόχο την εκπαίδευση αγροτών σε σύγχρονες τεχνικές και την υποστήριξη καλλιεργειών με μειωμένες εισροές.
Κλείνοντας, ο Υπουργός τόνισε:
«Το πώς θα διαχειριστούμε το αρδευτικό νερό καταναλώνοντας το λιγότερο δυνατό, με την ίδια ή και μεγαλύτερη απόδοση παραγωγής, είναι το μεγάλο στοίχημα της εποχής μας».
Κ.Π.









