Η παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης στον Δήμο Αλεξανδρούπολης πήρε θέση για το θέμα της Δημοτικής Αστικής Συγκοινωνίας τονίζοντας πως αυτή δεν υπήρξε ουσιαστικά ποτέ δωρεάν για τους δημότες, ενώ εξέφρασε και την αντίθεση της στην επιβολή επιπλέον αντίτιμου 0,40€ από το δεύτερο έτος, όπως προβλέπει η πρόταση που υπερψηφίστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Διαβάστε την τοποθέτηση παρακάτω:
«Σύμφωνα με τη μελέτη του ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΤΕΛ για τη δημιουργία 3 γραμμών αστικής συγκοινωνίας για 3 έτη ο προϋπολογισμός του Δήμου, δηλαδή οι δημότες, καλούνται να πληρώσουν πολλές χιλιάδες ευρώ και μάλιστα με «καπέλο», δηλαδή μαζί με επιπλέον εισιτήριο 0,40/ανά διαδρομή.
Είτε με την πρόταση «Δημάρχου – Μυτιληνού» (η οποία υπερψηφίστηκε τελικά και προβλέπει εισιτήριο από το 2ο έτος), είτε με την πρόταση «Λαμπάκη», η Αστική Συγκοινωνία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ, αλλά ο δημότης θα πληρώνει πολλαπλά : 139.000 ευρώ το πρώτο έτος, 131.000 το δεύτερο και 122.000 το τρίτο έτος με «καπέλο» 0,40 Ευρώ το εισιτήριο. Αν δεν υπάρχει εισιτήριο το ποσό διαμορφώνεται σε 218.000 για κάθε έτος.
Επιπλέον θα πρέπει να εξευρεθούν περιφερειακοί χώροι στάθμευσης και οι περισσότερες θέσεις της ελεγχόμενης στάθμευσης του κέντρου θα αποδοθούν στους επισκέπτες της πόλης. Τα έσοδα από την ελεγχόμενη στάθμευση, η οποία προτείνεται να είναι εξαιρετικά αυστηρή (και από ότι φαίνεται ιδιαίτερα ακριβή) θα ενισχύουν την αστική συγκοινωνία (τρίτη πηγή εσόδων). Ως Λαϊκή Συσπείρωση καταψηφίσαμε αυτή τη μελέτη (που υπερψηφίστηκε από τις υπόλοιπες παρατάξεις) και δεν συμμετείχαμε στην διαπαραταξιακή επιτροπή που φτιάχτηκε για να λύσει πρακτικά ζητήματα καθώς και την επιβολή εισιτηρίου ή όχι. Θέση μας η δωρεάν αστική συγκοινωνία μέσα από ενιαίο κρατικό φορέα όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς με δρομολόγια που θα καλύπτουν τις ανάγκες των δημοτών και με ταυτόχρονη δημιουργία υποδομών που θα διευκολύνουν την αποφυγή χρήσης αυτοκινήτου. Για το Δήμο μας που διαρκώς επεκτείνεται και αυξάνεται, που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με τη χρήση του αυτοκινήτου, την ανυπαρξία χώρων στάθμευσης, με τις υπηρεσίες συγκεντρωμένες στο κέντρο της πόλης αποτελεί ανάγκη η αστική συγκοινωνία. Γι’ αυτό ακριβώς η αστική συγκοινωνία πρέπει να βρίσκεται στην ευθύνη του κράτους, γιατί κάθε άλλη λύση αποδείχθηκε ότι επιβαρύνει τους δημότες με πρόσθετα βάρη, τέλη και φόρους, τους επιβαρύνει τελικά με κακές συνθήκες μεταφοράς. Όπου μπήκε το δίλημμα «εισιτήριο ή όχι» αργά ή γρήγορα κατέληξαν στο εισιτήριο. Κι επειδή πιστεύουμε ότι, για όσο διάστημα μπορούμε και με οποιοδήποτε τρόπο, πρέπει να ελαφρύνονται οι δημότες, ψηφίσαμε να μην επιβληθεί ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ στη σύμβαση με το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ και ΠΡΟΤΕΊΝΑΜΕ η Δημοτική Αρχή ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΟΣΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΚΡΑΤΙΚΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ (η οποία πρέπει έτσι κι αλλιώς να αυξηθεί) ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟ Αλεξανδρούπολης».