Την ανάγκη να υπάρξει μια συνολική στρατηγική για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία θα είναι προσβάσιμη σε όλους και δίχως να αποβαίνει σε βάρος της κλασικής – συμβατικής μορφής εκπαίδευσης υπογράμμισε στην τοποθέτηση της για την τηλεκπαίδευση στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών η Βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά. Διαβάστε παρακάτω το δελτίο τύπου:
«Όταν δεν υπάρχει συνολική στρατηγική, η χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δημιουργεί ανισότητες και τις εδραιώνει», ανέφερε η Βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ, Νατάσα Γκαρά, κατά την τοποθέτησή της στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιφερειών με θέμα: «Η επόμενη μέρα στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και στην Ειδική Εκπαίδευση. Οι προκλήσεις των διαμεσολαβητικών
ψηφιακών εργαλείων και η προσαρμογή της σχολικής κοινότητας στη μετα-κορωνοϊό εποχή».
Η κα Γκαρά, τόνισε το γεγονός ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύγχρονη και ασύγχρονη, επιβλήθηκε λόγω των συνθηκών της πανδημίας, χωρίς κανέναν προηγούμενο σχεδιασμό.
Στην ομιλία της αναφέρθηκε στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί που κρίθηκαν απορριπτέοι από τον ΑΣΕΠ, ενώ κατέβαλαν το προβλεπόμενο παράβολο. Επίσης, τόνισε την ιδιαίτερη μέριμνα που πρέπει να δείξει το Υπουργείο σχετικά με τις μεγάλες ελλείψεις σε εξειδικευμένο
προσωπικό για την παράλληλη στήριξη μαθητών με μαθησιακές ιδιαιτερότητες.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετώπισαν δάσκαλοι, γονείς και μαθητές, όπως έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού, έλλειψη καθοδήγησης και σχετικής επιμόρφωσης, την περίοδο της καραντίνας.
Ταυτόχρονα, η κα Γκαρά τόνισε πως η θεοποίηση της τηλεκπαίδευσης από την Κυβέρνηση, χωρίς στρατηγική κρύβει τη μείωση του κόστους στην εκπαίδευση, με μείωση των προσλήψεων, μετακύλιση των οικονομικών δαπανών σε δασκάλους και γονείς, παγίωση μιας διαδικασίας, που
δημιουργεί εκπαιδευτικές ανισότητες και προφανώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση με σοβαρές προϋποθέσεις μπορεί να λειτουργήσει μόνο επικουρικά, όχι όμως να λειτουργήσει και ως κανόνας.
Στη συνέχεια της ομιλίας της η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως η Κυβέρνηση για μία ακόμη φορά με τους χειρισμούς της δημιουργεί τεχνητά πλεονάσματα σε εκπαιδευτικούς μειώνοντας τις ώρες τους. Θυμίζει τις τακτικές του 2013, όταν χιλιάδες εκπαιδευτικοί βρέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Επίσης, οι αποφάσεις της είναι άκαιρες, καθώς αύξησε τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα εν μέσω πανδημίας.
Κλείνοντας η κα Γκαρά επισήμανε πως «η άνιση κατανομή των ψηφιακών πόρων είναι μία πραγματικότητα και το ερώτημα είναι τι κάνει η πολιτεία, ώστε να διασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών στα νέα δεδομένα».