Την 1η Απριλίου όρισε το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ, χθες Τρίτη, ως νέα ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τον εν εξελίξει διαγωνισμό που αφορά την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων, επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσίευμα της «Καθημερινής». Πρόκειται για ιδιωτικοποίηση οικονομικού αντικειμένου της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ, όπως υπολογίζεται στην αγορά, με το 50% αυτού του ποσού να αφορά επενδύσεις και έργα συντήρησης και αναβάθμισης, και τα υπόλοιπα το τίμημα της παραχώρησης.
Η απόφαση έρχεται πριν συζητηθεί η κυρίως υπόθεση της αίτησης για παράταση που κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι κοινοπραξίες της Roadis με την «Άκτωρ» και της Vinci με τη Mytilineos Holdings. Τα δύο αυτά σχήματα είχαν ζητήσει από το ΤΑΙΠΕΔ παράταση, που δεν έλαβαν, και προσέφυγαν έτσι στο ΣτΕ επιτυγχάνοντας ασφαλιστικά μέτρα περί μη αποσφράγισης της μιας και μόνης προσφοράς που κατατέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ. «Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έλαβε την ανωτέρω απόφαση κατ’ ενάσκηση του νόμιμου δικαιώματός του να συμμορφωθεί οικειοθελώς προς τις αποφάσεις της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας επί των αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Ταμείου.
Δεσμευτική προσφορά στις 11 Δεκεμβρίου υπέβαλε μόνον η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Egis, η οποία όμως δεν αποσφραγίστηκε μετά τα ασφαλιστικά μέτρα που ζήτησαν και κέρδισαν από το ΣτΕ οι δύο άλλοι υποψήφιοι. Τα επτά σχήματα που είχαν προκριθεί στην τελική φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του οδικού άξονα και των τριών καθέτων του είναι: η Anas International Enterprise, η Freyja Holdings SARL (του Macquarie European Infrastructure Fund), η κοινοπραξία της Roadis Transportation Holding με την «Ακτωρ Παραχωρήσεις», η κοινοπραξία της Sichuan Communications Investment Group με την Damco Energy, η κοινοπραξία των Vinci Highways και Vinci Concessions με τη Mytilineos Holdings, η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Egis Projects και, τέλος, η «Δίολκος Κατασκευαστική».
Πηγή: Καθημερινή