Χωρίς τη συμμετοχή της «Ακτωρ Παραχωρήσεις» κατατέθηκαν χθες οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για την ανάθεση του έργου παραχώρησης εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, στο πλαίσιο σχετικού διαγωνισμού που πραγματοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ. Προσφορές κατατέθηκαν τόσο από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects όσο και από την κοινοπραξία Vinci Highways – Vinci Concesiones – Μυτιληναίος – Αβαξ. Οι εν λόγω προσφορές θα αποσφραγιστούν τις επόμενες ημέρες από το ΤΑΙΠΕΔ, ώστε να αναδειχθεί ο τελικός πλειοδότης, να συνταχθεί η σύμβαση παραχώρησης, να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ασφαλώς να κυρωθεί από τη Βουλή.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Αρη Ξενόφου, πρώην επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ και νυν διευθύνοντος συμβούλου της «Ελλάκτωρ», η σχετική διαδικασία δεν προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2022, με την έναρξη των εργασιών να αναμένεται στις αρχές του 2023. Η σχετική αναφορά έγινε την Τετάρτη, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα της «Ελλάκτωρ» το 2020.
Πάντως, ούτε σε αυτό τον διαγωνισμό έλειψε το έντονο παρασκήνιο, καθώς, όπως ανέφεραν χθες κύκλοι της διοίκησης του ομίλου Ελλάκτωρ, υπήρξαν πυρετώδεις και εργώδεις προσπάθειες για να καταστεί εφικτή η κατάθεση προσφοράς και από την «Ακτωρ Παραχωρήσεις». Η τελευταία κατέθεσε προχθές προσφυγή και ασφαλιστικά μέτρα, ζητώντας την αναβολή του διαγωνισμού και το μη άνοιγμα των οικονομικών προσφορών που θα κατετίθεντο. Σύμφωνα με όσα ανέφεραν χθες πηγές της διοίκησης, το δικαστήριο ζήτησε να ενημερωθεί για την ετοιμότητα της «Ακτωρ Παραχωρήσεις» να υποβάλει προσφορά στην καταληκτική ημερομηνία, δηλαδή μέχρι χθες το απόγευμα. «Εμείς από την πλευρά μας παρείχαμε τις σχετικές εγγυήσεις και επιδοθήκαμε σε έναν άνευ προηγουμένου αγώνα δρόμου, εξασφαλίζοντας την εγγυητική επιστολή και ετοιμάζοντας τον σχετικό φάκελο. Ωστόσο, εντέλει το δικαστήριο μας ενημέρωσε χθες προφορικά ότι δεν πρόκειται τελικά να επιτρέψει τη συμμετοχή μας στον διαγωνισμό και όρισε δικάσιμο για τα μέσα Μαΐου», σημείωναν κύκλοι της διοίκησης χθες. Ασφαλώς, το ζήτημα δεν πρόκειται καν να εκδικαστεί, καθώς μέχρι τότε θα έχουν ανοιχθεί οι οικονομικές προσφορές των άλλων δύο σχημάτων.
Εν τω μεταξύ, όπως έγινε γνωστό χθες, η «Ελλάκτωρ» δεν μπορεί καν να διεκδικήσει κάποια αποζημίωση από τον μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες εταίρο της, τη Roadis, καθώς δεν υπάρχει κάποια επίσημη συμφωνία που να προβλέπει ρήτρες, παρά μόνο ένα μνημόνιο κατανόησης (MOU). Σύμφωνα με πηγές της διοίκησης, η Roadis απέστειλε επιστολή με την οποία ενημέρωνε την «Ακτωρ Παραχωρήσεις» ότι δεν προτίθεται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, επικαλούμενη την επίδραση της πανδημίας στις υφιστάμενες επενδύσεις της αλλά και το ρίσκο μιας τόσο μεγάλης σε αξία σύμβασης εν μέσω υγειονομικής κρίσης. Ωστόσο, αυτή η ενημέρωση έγινε σε χρόνο που δεν επέτρεπε στην «Ακτωρ» να αλλάξει τη σύνθεση του σχήματός της, κάτι που σήμανε και τον αυτόματο αποκλεισμό της από τη συνέχεια του διαγωνισμού. Αυτός ήταν και ο λόγος που ζητήθηκε παράταση για ένα μήνα, αίτημα που τελικά δεν έγινε δεκτό από τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.
Πηγή: kathimerini.gr