Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Γ. Ταταρίδης – Μέλος ΔΣ Α’ ΕΛΜΕ Έβρου: “Σχετικά με την εξαγγελία ίδρυσης Καλλιτεχνικού Σχολείου στην Αλεξανδρούπολη”

Ανοιχτή επιστολή με τους προβληματισμούς του, απέστειλε το μέλος του Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ Έβρου Ιωάννης Ταταρίδης σχετικά με την τελευταία εξαγγελία ίδρυσης Καλλιτεχνικού Σχολείου στην Αλεξανδρούπολη. Ο εκπαιδευτικός Ιωάννης Ταταρίδης στην επιστολή αυτή καταθέτει μία σειρά ερωτημάτων και προβληματισμών που σχετίζονται με την πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ενώ παράλληλα κάνει μια γενικότερη (αλλά και αναλυτική) αναφορά σε θέματα που αφορούν την στέγαση των σχολικών μονάδων του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Δείτε την ανακοίνωση:

Σύμφωνα με την απόφαση 26/2021 από το υπ’αριθμ 6/2021 πρακτικό της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξανδρούπολης που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο (ΑΔΑ: 69Ι9ΩΨΟ-ΙΓΟ) το Δημοτικό Συμβούλιο Αλεξανδρούπολης αποφάσισε ομόφωνα να εισηγηθεί στο Υπουργείο Παιδείας (που θα λάβει τη σχετική απόφαση) να ιδρυθεί Καλλιτεχνικό Σχολείο (Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις) στην Αλεξανδρούπολη.

Χαιρετίζω την πρωτοβουλία του Δημάρχου κ. Ζαμπούκη, καθώς και την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού η ίδρυση Καλλιτεχνικού Σχολείου στην πρωτεύουσα του Έβρου (σύμφωνα με τους σκοπούς ίδρυσης των συγκεκριμένων σχολείων), προφανώς και θα συμβάλει στην εξοικείωση, στην προετοιμασία, στην ενθάρρυνση και στην υποστήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις Καλές Τέχνες καθώς και στην καλλιέργεια και στην εκπαίδευση των δεξιοτήτων τους. Οι μαθητές που θα φοιτήσουν στο Καλλιτεχνικό Σχολείο θα μπορούν να εμβαθύνουν στην κατεύθυνση που επιθυμούν να ακολουθήσουν: Θεάτρου – Κινηματογράφου, Χορού (Κλασικού και Σύγχρονου) και Εικαστικών Τεχνών.

Προκύπτει όμως ένα σημαντικό ερώτημα: Πού θα στεγαστεί το Καλλιτεχνικό Σχολείο αν το Υπουργείο Παιδείας αποφασίσει την ίδρυσή του; Είναι γνωστό ότι η πόλη της Αλεξανδρούπολης αντιμετωπίζει οξύτατο στεγαστικό πρόβλημα στα σχολεία τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Και θα σταθώ σε αυτά της Δευτεροβάθμιας μιας και είναι αυτά που γνωρίζω πολύ καλύτερα.

i. Το 6ο Γυμνάσιο την πρώτη σχολική χρονιά λειτουργίας του (2020-21) στεγάζεται σε 3 διαφορετικά κτήρια που το φιλοξενούν! (1ο, 3ο και 4ο Γυμνάσιο). Το 4ο ΕΠΑΛ που επίσης φέτος λειτουργεί για πρώτη φορά, φιλοξενείται από το 2ο και το 3ο ΓΕΛ. Πέρα από τα γνωστά προβλήματα που προκαλούνται με τη συστέγαση πολλών διαφορετικών σχολικών μονάδων, η προσωρινή λύση που επιλέχτηκε φέτος, δεν πρέπει και δεν μπορεί να λειτουργήσει το επόμενο σχολικό έτος (2021-22), επειδή οι σχολικές αίθουσες δε θα επαρκούν κι έτσι θα είναι αδύνατη η ομαλή λειτουργία αυτών των δύο σχολείων. Μοναδική λύση θα είναι να παραδοθούν άμεσα τα δυο κτήρια στην περιοχή του ΚΕΓΕ και να μεταφερθεί έγκαιρα (πριν τον Σεπτέμβριο του 2021 και την έναρξη του νέου σχολικού έτους) εκεί το 6ο Γυμνάσιο και το 2ο ΓΕΛ, έτσι ώστε το κτήριο επί της οδού Αμμοχώστου να στεγάσει εξ ολοκλήρου το 4ο ΕΠΑΛ και να μπορέσει η σχολική μονάδα να αναπτυχθεί και να λειτουργήσουν τα εργαστήρια που απαιτούνται για τις ειδικότητες του συγκεκριμένου Επαγγελματικού σχολείου.

ii. Στα επιχειρήματα υπέρ της ίδρυσης Καλλιτεχνικού σχολείου αναφέρεται η λειτουργία του Μουσικού Γυμνασίου που ξεκίνησε τη λειτουργία του το σχολικό έτος 2015-16 και σήμερα αριθμεί 188 μαθητές. Είναι γνωστό όμως πως επιστρατεύτηκαν ΠΡΟΚΑΤ αίθουσες και το κτήριο που παλαιότερα στεγαζόταν το ΚΕΘΕΑ για να φτάσουν οι αίθουσες διδασκαλίας και πάλι όμως αυτές δεν επαρκούν! Επομένως όσο αναπτύσσεται το σχολείο σε μαθητικό δυναμικό τόσο μεγαλώνουν και οι ανάγκες του για αίθουσες διδασκαλίας. Είναι επιτακτική η ανάγκη στέγασης του Μουσικού Σχολείου σε άλλο κτήριο το οποίο θα πληροί όλες τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου Μουσικού σχολείου ήτοι αξιοπρεπείς αίθουσες διδασκαλίας μαθημάτων γενικής παιδείας, μεγάλο πλήθος μικρών αιθουσών (για ένα μικρό σχολείο είναι απαραίτητη η ύπαρξη 25 διαφορετικών τέτοιων αιθουσών ταυτόχρονα, μία για κάθε μαθητή) για τη διδασκαλία των ατομικών μαθημάτων μουσικών οργάνων, κατάλληλες αίθουσες για τη διδασκαλία των μουσικών συνόλων, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, τραπεζαρία, γυμναστήριο, εργαστήρια κτλ και ιδανικά κάποιος συναυλιακός χώρος, κατάλληλα εξοπλισμένος ώστε το σχολείο να παρουσιάζει τα έργα των μαθητών του. Επομένως η κατασκευή ενός νέου σύγχρονου κτηρίου με όλες τις προδιαγραφές και τα κριτήρια για να στεγάσει το Μουσικό Σχολείο της πόλης μας είναι αδήριτη ανάγκη, αφού ήδη το σχολείο ασφυκτιά και δεν επαρκούν οι αίθουσές του, ενώ από το επόμενο σχολικό έτος (2021-22) θα πρέπει να βρεθεί κάποια προσωρινή λύση αφού μαθητές θα κινδυνεύουν να κάνουν μαθήματα στην αυλή!

iii. Από τα τοπικά Μ.Μ.Ε έγινε γνωστό ότι υπήρξε μια σύμβαση ανάμεσα στο Δήμο Αλεξανδρούπολης και το Παράρτημα Θράκης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ώστε ο καθ’ ύλην αρμόδιος φορέας (ΤΕΕ) να εξετάσει τη στατικότητα και γενικότερα την καταλληλότητα των σχολικών κτηρίων, αφού η πρόβλεψη είναι η καλύτερη προστασία. Περιμένουμε με αγωνία τη δημοσιοποίηση των ευρημάτων της έρευνας αυτής και ελπίζουμε να διαπιστωθεί ότι όλα τα κτήρια είναι κατάλληλα να υποδέχονται μαθητές. Διατηρώ κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με την καταλληλότητα του κτηρίου στο οποίο συστεγάζονται το 1ο ΕΠΑΛ, το 3ο Εσπερινό ΕΠΑΛ, το 1ο Εργαστηριακό Κέντρο και το ΔΙΕΚ Αλεξανδρούπολης. Πρόκειται για πολύ παλιό κτήριο, το οποίο συντηρείται χάρη στην προσωπική εργασία των εκπαιδευτικών που διδάσκουν εκεί. Έχει συζητηθεί στο παρελθόν ακόμη και το ενδεχόμενο της ολοκληρωτικής κατεδάφισής του και της ανέγερσης καινούριων ασφαλών κτηρίων. Τι ισχύει τελικά;

iv. Όλα τα σχολεία για να λειτουργήσουν χρειάζονται εκτός από κατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας και επαρκείς βοηθητικούς χώρους. Τα τελευταία χρόνια, όλες οι σχολικές μονάδες έχουν μετατρέψει εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αποθήκες, ακόμη και διαδρόμους σε σχολικές αίθουσες, προκειμένου να φιλοξενήσουν μαθητές. Νομίζω ότι είναι προφανές και αυταπόδεικτο ότι τα σχολεία του 21ου αιώνα δεν μπορούν να λειτουργούν κάτω από τέτοιες συνθήκες.

v. Θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφερόμουν στο ΓΕΛ Φερών το οποίο εδώ και χρόνια λειτουργεί σε ΠΡΟΚΑΤ αίθουσες εντελώς ακατάλληλες.

Επομένως, από όλα τα παραπάνω είναι προφανές ότι η ίδρυση ενός καινούριου σχολείου και μάλιστα Καλλιτεχνικού) είναι ευπρόσδεκτη, όμως θα πρέπει να βρεθεί κατάλληλος χώρος για να στεγαστεί. Δε γίνεται να φιλοξενηθεί σε κάποιο υπάρχον σχολείο, δε γίνεται να στεγαστεί προσωρινά κάπου και μετά «βλέπουμε». Όλες αυτές οι νοοτροπίες του «βλέποντας και κάνοντας» και η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού για τη στέγαση σχολικών μονάδων, οδήγησε στα προβλήματα που περιέγραψα παραπάνω (και σε άλλα τόσα που υπάρχουν, αλλά είναι δευτερεύοντα σε σχέση με αυτά που απαιτούν άμεσες λύσεις). Η ίδρυση του Καλλιτεχνικού σχολείου θα είναι επιτυχία για όλους τους παράγοντες που προσπάθησαν και εργάστηκαν για αυτό. Όμως η πραγματική επιτυχία θα είναι το σχολείο να στεγαστεί κάπου όπου θα μπορεί να λειτουργήσει με τέτοιον τρόπο ώστε να εκπληρώνει τους σκοπούς του.

Γιάννης Ταταρίδης

Μέλος Δ.Σ. Α’ Ε.Λ.Μ.Ε. Έβρου

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email