Το θέμα του παρόντος και του μέλλοντος του τρένου στην περιοχή μας συζητήθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ την Δευτέρα, με αφορμή επερώτηση της Περιφερειακής Σύνθεσης για το θέμα.
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, που επικεντρώθηκε στο θέμα της νέας γραμμής προς την Καβάλα, έγινε αναφορά και στην υφιστάμενη γραμμή, η οποία αυτή τη στιγμή στο μεγαλύτερο τμήμα της, μετά τη Δράμα, δεν βλέπει επιβατικές αμαξοστοιχίες, καθώς η μετακίνηση γίνεται με λεωφορεία.
Η κατάσταση αυτή δυστυχώς δεν φαίνεται να έχει προοπτική να αλλάξει, τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον, λόγω του επιπέδου της συντήρησης της γραμμής, τουλάχιστον σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν στο Συμβούλιο.
Ερώτηση για παλιό και νέο δίκτυο
Την επερώτηση έκανε ο επικεφαλής της Περιφερειακής Σύνθεσης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, ο οποίος ρώτησε για την κατάσταση του παλαιού σιδηροδρομικού δικτύου, στο οποίο δεν κινούνται τρένα μετά τη Δράμα, και αν έχουν γίνει κινήσεις για αυτό.
Όσο για την νέα χάραξη, ρώτησε για την πρόταση που έχει γίνει και εντός της Βουλής, για τη δημιουργία σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τόσο τη νέα Ζίχνη, όσο και τη Δράμα με αυτή. Την ίδια σκέψη, σημείωσε, έχει υιοθετήσει και το Επιμελητήριο Δράμας.
Ασύμφορος ο χρόνος μετακίνησης
Απαντώντας ο κ. Μέτιος, για το θέμα του υφιστάμενου κομματιού, τόνισε πως έχει πολλές και ανεκπλήρωτες ανάγκες συντήρησης. Κάτι που σύμφωνα με τον ίδιο οφείλεται στο γεγονός ότι αφενός από το 2010 έγινε μαζική έξοδος εργαζόμενων από τον ΟΣΕ, ώστε να μειωθεί το λειτουργικό κόστος του, αφετέρου στη μείωση των διατιθέμενων για το σκοπό αυτό ποσών.
«Για να μπορέσουν να γίνουν οι κατάλληλες συντηρήσεις», τόνισε ο Περιφερειάρχης, «χρειάζεται να διατεθούν πολλοί πόροι, αλλά και να γίνουν οι κατάλληλες προσλήψεις σε ένα δημόσιο τομέα στον οποίο οι ανάγκες είναι ήδη πολλές». «Δεν είμαι ικανοποιημένος» σημείωσε κλείνοντας την τοποθέτησή του για το θέμα, διαβεβαιώνοντας πως θα συνεχίσουν να πιέζουν, παρόλο που δεν αισιοδοξεί πως θα υπάρξει πρόοδος.
Παρεμβαίνοντας ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γαλανόπουλος σημείωσε πως ήρθε σε επικοινωνία με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει την ευθύνη λειτουργίας των αμαξοστοιχιών, κ. Τσαλίκη. Ο Διευθύνοντας Σύμβουλος, του τόνισε πως παλιότερα, όταν λειτουργούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, γινόταν σε 4,5 ώρες. Σύμφωνα με τις οδηγίες για την κίνηση επάνω στη γραμμή του ΟΣΕ, η ίδια διαδρομή απαιτεί σήμερα περίπου 8 ώρες, κάτι που είναι ασύμφορο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όταν η ίδια διαδρομή γίνεται με το λεωφορείο σε 3 με 3,5 ώρες.
Όσο για το θέμα της νέα γραμμής, σημείωσε πως όταν έθεσε το θέμα της συμπερίληψης της Δράμας στη νέα χάραξη, υπήρξαν αντιδράσεις από την παράταξη του κ. Τοψίδη.
«Οι επιφυλάξεις όσο αφορά τη διαδρομή, λόγω της εξαίρεσης της Δράμας, παραμένουν» διευκρίνισε από την πλευρά του ο κ. Τοψίδης εξηγώντας όμως πως υπερίσχυσε η ανάγκη να ψηφιστεί το έργο.
Πηγή: paratiritis-news.gr