Το Γενικό Λύκειο Τυχερού συμμετέχει στη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης. Μια διάσκεψη που όπως σημειώνει η ομάδα του σχολείου, φιλοδοξεί να ανοίξει νέο χώρο για συζήτηση με τους πολίτες επί των προκλήσεων και των προτεραιοτήτων της Ευρώπης.
Η ομάδα EPAS του Γενικού Λυκείου Τυχερού, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων, ασχολήθηκε με τις επιπτώσεις που επιφέρει στο περιβάλλον η απουσία συγκροτημένων μηχανισμών επαναχρησιμοποίησης ή ανακύκλωσης των ενδυμάτων που οι πολίτες της ΕΕ αποσύρουν κάθε χρόνο από τις ντουλάπες τους.
Οι μαθητές, χωρισμένοι σε επιμέρους ομάδες, διερεύνησαν τα δεδομένα που αναφέρονται 1/ στον όγκο των παραγόμενων απορριμμάτων που εντάσσονται στην κατηγορία των ενδυμάτων, 2/ στις μη ανανεώσιμες πηγές που καταναλώνονται για τις ανάγκες της βιομηχανίας ρούχων, 3/ στην απουσία εκτεταμένων και οργανωμένων δικτύων επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης ενδυμάτων που οι καταναλωτές δεν επιθυμούν πια να χρησιμοποιήσουν. Τα μέλη των ομάδων συνέκριναν τα αποτελέσματα των ερευνών τους και ανέλαβαν πρωτοβουλίες επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης ρούχων σε τοπικό επίπεδο, μέσω της ενημέρωσης των πολιτών και της δημιουργίας δικτύου για τη συγκέντρωση σχετικών υλικών. Προς την επίτευξη των στόχων αυτών συνεργάστηκαν με τη δημοτική αρχή και με ιδιωτική εταιρεία ανακύκλωσης ενδυμάτων. Η ομάδα EPAS του ΓΕ.Λ. Τυχερού προτείνει στη Διάσκεψη την ανάληψη πρωτοβουλιών εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν εθνικά δίκτυα συγκέντρωσης παλαιών ενδυμάτων και υφασμάτων με στόχο την επαναχρησιμοποίηση ή την ανακύκλωσή τους. Στο πλαίσιο αυτό θα ήταν χρήσιμο να οριστεί Ευρωπαϊκή Ημέρα για την προώθηση της επαναχρησιμοποίησης ή της ανακύκλωσης παλαιών ενδυμάτων.
Είναι μια άσκηση εστιασμένη στους πολίτες, από τη βάση προς την κορυφή, ώστε οι Ευρωπαίοι να μπορούν να εκφράζουν την άποψή τους σχετικά με το τι αναμένουν από την ΕΕ.
Στο πλαίσιο της Διάσκεψης, πραγματοποιούνται εκδηλώσεις και συζητήσεις σε ολόκληρη την Ένωση, σε ευρωπαϊκό, εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, μέσω μιας διαδραστικής πολύγλωσσης ψηφιακής πλατφόρμας.