Μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα πραγματοποιηθεί η στήριξη πολιτών με επιδότηση για την προμήθεια καυσίμων κίνησης, όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος.
Μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο κ. Αναγνωστόπουλος σημείωσε ότι γίνονται οι τελικές εργασίες για την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, όπου θα καταχωρίζονται τα δεδομένα αγοράς των καυσίμων από δικαιούχους ώστε να προκύπτει το ύψος της επιδότησης, χωρίς να αποκαλύπτει άλλες λεπτομέρειες, δεδομένου ότι αναμένονται επίσημες ανακοινώσεις από τους αρμόδιους υπουργούς.
Όπως γράφει η «Καθημερινή» στο σημερινό της φύλλο, το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να ανακοινώσει σήμερα ή αύριο στοχευμένα μέτρα για την ελάφρυνση των ευάλωτων καταναλωτών από τις υψηλές τιμές των καυσίμων, αξιοποιώντας τα πρόσθετα έσοδα σε σχέση με τα προϋπολογισθέντα από τη φορολογία καυσίμων. Τον Ιανουάριο τα έσοδα από τον ΦΠΑ υπερβαίνουν κατά 10 εκατ. ευρώ τον στόχο που έχει τεθεί στον προϋπολογισμό, ενώ τα έσοδα από ΕΦΚ υπολείπονται του στόχου κατά 61 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, τα έσοδα του ΦΠΑ για τον Μάρτιο, εάν λάβει κανείς υπόψη ότι οι τελικές καταναλώσεις θα κινηθούν στα επίπεδα του Ιανουαρίου, θα είναι αυξημένα κατά 42 εκατ. ευρώ (8 εκατ. οι βενζίνες, 15 εκατ. ντίζελ κίνησης και 19 εκατ. ντίζελ θέρμανσης). Το Δημόσιο εισέπραττε έσοδο 335,20 ευρώ το κυβικό από τον ΦΠΑ στη βενζίνη πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και σήμερα εισπράττει 390,40 ευρώ, δηλαδή επιπλέον έσοδο 55 ευρώ το κυβικό.
Αυξημένα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, θα είναι το διάστημα από τον Ιανουάριο μέχρι και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου και τα έσοδα από τον ΕΦΚ Ιανουαρίου – Μαρτίου (15 του μηνός), καθώς τα στοιχεία δείχνουν αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 17% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Η κυβέρνηση έχει απορρίψει κάθετα το αίτημα της αγοράς για μείωση του ΦΠΑ ή και οριζόντια έκπτωση επί της τιμής της αντλίας, στοχεύοντας στη μεγαλύτερη δυνατή ελάφρυνση των πιο ευάλωτων καταναλωτών. «Παρεμβαίνοντας στους έμμεσους όρους δημιουργείται σημαντική τρύπα στα δημόσια έσοδα, που θα πρέπει να καλυφθεί από αλλού με πρόσθετη φορολογία», σημείωσε ο υπουργός Επικρατείας Ακης Σκέρτσος σε ανάρτησή του, εξηγώντας ότι οι έμμεσοι φόροι στα καύσιμα αποτελούν το 12% των συνολικών εσόδων του κρατικού προυπολογισμού. Επιπλέον, σημείωσε, ως οριζόντιο μέτρο θα ωφελήσει περισσότερο τους πλουσιότερους που καταναλώνουν περισσότερη βενζίνη από τους φτωχότερους, για τους οποίους η διαφορά θα είναι οριακή.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου μίλησε χθες για παρέμβαση στα καύσιμα, ώστε εκείνος που θα πηγαίνει στο πρατήριο να πληρώνει σε τιμή μικρότερη από αυτή που αναγράφεται στην αντλία, καθώς επίσης και για εισοδηματικά κριτήρια πιο διευρυμένα από τα κριτήρια που υπάρχουν για την οικονομική ενίσχυση των πιο ευάλωτων.