Τι και αν οι προσδοκίες των κατοίκων στα νησιά ήταν άλλες, τι και αν άκουσαν πλείστες όσες φορές τον αρμόδιο υπουργό να υπερθεματίζει για το μεταφορικό ισοδύναμο και όλα τα καλά που προσφέρει στην νησιωτικότητα, η πραγματικότητα διέψευσε τις όποιες προοπτικές…
Στο σκέλος των επιβατών οι ωφελούμενοι κάτοικοι έλαβαν συνολικά μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 12 εκ. ευρώ για τις μετακινήσεις του 2021. Στο σκέλος των επιχειρήσεων οι πληρωμές του μεταφορικού ισοδύναμου για 8.597 επιχειρήσεις για το α΄ εξάμηνο του 2021, τον περασμένο Απρίλιο πιστώθηκαν συνολικά στους δικαιούχους 8,2 εκ. ευρώ.
Οι πληρωμές αυτές που έγιναν με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, αφορούσαν αιτήσεις της 1ης φάσης επιλεξιμότητας δαπανών για τη χρηματοδότηση μεταφοράς εμπορευμάτων του έτους 2021 και συγκεκριμένα της χρονικής περιόδου από 1.1.2021 έως 30.6.2021.
Στο σκέλος όμως των καυσίμων για τα 42 νησιά που αφορά και στην Σαμοθράκη και στα οποία εφαρμόζεται το μέτρο, δεν έχουν πιστωθεί τα ανάλογα ποσά για το 2021 με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη να επιβεβαιώνει πριν από λίγες μέρες, ότι η καταβολή των χρημάτων, στο πλαίσιο χρηματοδότησης για τη θαλάσσια μετακίνηση των νησιωτών, έχει πράγματι καθυστερήσει για τεχνικούς λόγους και ότι οι πληρωμές θα ξεκινήσουν εντός Ιουλίου.
Την ίδια ώρα και με αφορμή την κατάθεση από το υπουργείο Ναυτιλίας, τροπολογίας που αλλάζει το σκέλος της επιδότησης των καυσίμων, ο Νεκτάριος Σαντορινιός τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε ανάμεσα σε άλλα, πως λίγο πριν εκπνεύσει η προθεσμία της ισχύς του σκέλους της επιδότησης των καυσίμων, το υπουργείο κατέθεσε τροπολογία που αλλάζει άρδην τον τρόπο εφαρμογής του μέτρου, αφαιρώντας τις αναπτυξιακές διαστάσεις και προτιμώντας να ανακοινώσει την συνολική ακύρωσή του, φέρνοντας, πολύ αργά, πρόχειρες αλλαγές, με αμφίβολα αποτελέσματα γεγονός που δείχνει ότι χρήματα δεν υπάρχουν.