Την ίδρυση τροχαίας αυτοκινητοδρόμων ζητά με ερώτηση του στους Υπουργούς Προστασίας, Μετανάστευσης Δικαιοσύνης και Υποδομών –Μεταφορών, ο βουλευτής Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης .
Η ερώτηση κατατίθεται όπως αναφέρει με αφορμή τα τρία τροχαία δυστυχήματα που συντελέστηκαν το τελευταίο χρονικό διάστημα στον αυτοκινητόδρομο της Ν. Εγνατίας αλλά και στο διασυνοριακό σημείο των Κήπων, με αποτέλεσμα τον μοιραίο θάνατο τριών Εβριτών, εξαιτίας των εγκληματικών ενεργειών που διενεργούνται από την διακίνηση παράτυπων μεταναστών υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα διασφάλισης συνεχούς ελέγχου και 24ωρης επιτήρησης του αυτοκινητοδρόμου.
Μάλιστα όπως διευκρινίζει η πιθανή πιλοτική ίδρυση του πρώτου Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμου Κήπων – Μέστης Έβρου θα ήταν ελπιδοφόρος και αναγκαία για την ευαίσθητη περιοχή μας.
Μιλώντας στην ΕΡΤ Ορεστιάδας ο κ Δημοσχάκης ανέφερε ότι ενώ ο ίδιος ήταν ο δημιουργός της ίδρυσης τμημάτων τροχαίας σε όλη τη χώρα η νέα Εγνατία Ηγουμενίτσας- Κήπων έμεινε παραπονούμενη.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό η Τροχαία αυτοκινητοδρόμων θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης σε 24ωρη βάση , με την χρήση της ηλεκτρονικής προστασίας , την δημιουργία βάσης ελικοπτέρων στην Αλεξανδρούπολη για την κατόπτευση και επιτήρηση όλου του δικτύου αλλά και με τροχονομικούς ελέγχους ανά χιλιομετρικές αποστάσεις έτσι ώστε να «μην περνάει ούτε κουνούπι» όπως δήλωσε χαρακτηριστικά
Απευθυνόμενος προς τους αρμόδιους Υπουργούς, ρωτά εάν υπάρχει ο σχεδιασμός να εξεταστεί η εφαρμογή του ως άνω προτεινόμενου θεσμού καθώς και εάν υπάρχει η πρόθεση αυστηροποίησης των προβλεπόμενων ποινικών διατάξεων για τις σχετικές παραβάσεις.
Η ερώτηση
Η Λαθροδιακίνηση απειλεί την οδική ασφάλεια του Νομού μας, γιατί πρόσφατα συγκλονίστηκε από τα επαναλαμβανόμενα μοιραία τροχαία ατυχήματα.
Αναδεικνύεται η αναγκαιότητα της οδικής προστασίας του Έβρου με τη λήψη σοβαρών μέτρων φυσικής, τεχνικής και ηλεκτρονικής μορφής σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση του Κ.Ο.Κ.
Στις 15/04/2023 σημειώθηκε πολύνεκρο τροχαίο στο 59ο χλμ. στον κόμβο της Μάκρης Αλεξ/πολης προς Κομοτηνή, όταν όχημα στο οποίο επέβαιναν δέκα(10) οικονομικοί μετανάστες, για λόγους διαφυγής εισήλθε με ιλιγγιώδηταχύτητα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας του κλειστού Αυτοκινητοδρόμουτης Ν.Εγνατίας.
Αποτέλεσμα ήταν η σφοδρή μετωπική σύγκρουση με ΙΧ αυτοκίνητο που οδηγούσε 45χρονος Εβρίτης, ο οποίος επέστρεφε από την εργασία του και ο οποίος εν τέλει έχασε τη ζωή του.
Επίσης στις 6/07/2023, σημειώθηκε νέο θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα στον Αυτοκινητόδρομο της Ν.Εγνατίας συγκεκριμένα στον γνωστό κόμβο του Αρδανίου με τον κάθετο οδικό άξονα του Νομού.
Όταν Ι.Χ. που οδηγούσε διακινητής οικονομικών μεταναστών, εισήλθε πάλι για λόγους διαφυγής στο αντίθετο ρεύμα πορείας και συγκρούστηκε με έτερο Ι.Χ. στο οποίο επέβαινε 70χρονος Εβρίτης με προορισμό τον χώρο της εργασίας του.
Αποκορύφωμα των θανατηφόρων ατυχημάτων που σημειώνονται στη περιοχή είναι το πρόσφατο περιστατικό (07/07/2023), που συνέβη στον Αυτοκινητόδρομο Ν.Εγνατίας προ του διασυνοριακού Σημείου Εισόδου – Εξόδου των Κήπων Έβρου.
Σε συνέχεια έντονου διαπληκτισμού στο εν λόγω σημείο, κάτοικος Γεμιστής Αλεξ/πολης, αφού δέχτηκε άγρια επίθεση, παρασύρθηκε από Τούρκο οδηγό,ο οποίος χρησιμοποίησε το όχημά του ως όπλο με συνέπεια να μεταφερθεί σε σοβαρή κατάσταση στο ΠΓΝΑ, όπου και τελικά απεβίωσε.
Τα προαναφερόμενα τροχαία δυστυχήματα, αναδεικνύουν ως μείζον το ζήτημα του συνεχούς ελέγχου και της 24ωρης επιτήρησης των αυτοκινητοδρόμων, βάσει σχεδίων, αποτρέποντας εγκληματικές ενέργειες από αδίστακτους λαθροδιακινητές που μετακινούνται από τα αστικά κέντρα προς τον Έβρο κ αντιθέτως.
Το φαινόμενο της ταχείας- ακώλυτης- δολοφονικής μετάβασης στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας είναι δυστυχώς συχνό, πολλές φορές ακόμη μέσα στον αστικό ιστό των τοπικών κοινωνιών μολονότι οι αρμόδιες αστυνομικές αρχές κάνουν σοβαρές ουσιαστικές επιχειρήσεις ευρείας κλίμακος με επιτυχία
Εκτιμάται ότι επειδή οι εμπλεκόμενοι δεν έχουν συναίσθηση του κινδύνου, αλλά ούτε και οι ποινικές συνέπειες είναι επαρκώς αποτρεπτικές θα συνεχίσουν την καταδρομική δολοφονική’ συμπεριφορά τους με ενδεχόμενο επέκτασης σε άλλες περιοχές της ΑΜ-Θ, ακόμη της Χώρας από άλλες ομάδες για άλλα αδικήματα…
Επειδή η εν λόγω τροχονομική παράβαση από αμέλεια τιμωρείται με επιβολή προστίμου διοικητικής ποινής (αφαίρεση διπλώματος πινακίδων κ.ά) εκτιμάται ότι επιβάλλεται αυστηροποίηση της αντιμετώπισης ως προς το ύψος των ποινών.
Μία δοκιμασμένη λύση για την επίτευξη αποτελεσματικότερης διαχείρισης του φαινομένου, αποτελεί ένας θεσμός τον οποίο πίστεψα και προώθησα, από όλα τα αξιώματά μου μέσα από το Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας, αυτό των Τμημάτων Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων.
Η Ν.Εγνατία, κλειστός αυτοκινητόδρομος Κήπων- Ηγουμενίτσας -είχε σχεδιαστεί επί Αρχηγίας μου στην Αστυνομία- με την ολοκλήρωση του να θωρακιστεί με εννέα (9) αρμόδια Τμήματα, ώστε να αστυνομεύεται επαρκώς, προκειμένου να επιτυγχάνονται τα υψηλότερα επίπεδα ασφαλείας. Μέχρι σήμερα κανένα Τμήμα δεν λειτουργεί…
Η ενδεχόμενη πιλοτική ίδρυση του πρώτου Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμου Κήπων – Μέστης Έβρου θα ήταν ελπιδοφόρος και αναγκαία για την ευαίσθητη περιοχή μας.
Λαμβάνοντας υπόψιν τα ανωτέρω ερωτάσθε:
Προτίθεστε να εξετάσετε το ενδεχόμενο πιλοτικής σύστασης Τμήματος Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμου (Νέα Εγνατία) στο τμήμα Κήπων-Μέστης Έβρου για να εξασφαλίζεται αποτελεσματική αστυνόμευση και πρόληψη σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων;
Προτίθεστε να προβείτε στην αυστηροποίηση των προβλεπόμενων ποινών για τις περιπτώσεις οβιδιακής μετάβασης οχημάτων στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας αυτοκινητοδρόμων με σκοπό τη διαφυγή τους, με ενδεχόμενο δόλο για τις καταστροφικές συνέπειες που μπορούν να προκαλέσουν οι πράξεις τους;