Επιρροές Δύσης και Ανατολής… Η Θράκη της πολυπολιτισμικότητας με τη μοναδική ιστορία μνημεία και οικοσυστήματα, προορισμός με γνήσιους ανθρώπους, έντονες γεύσεις και άγρια ομορφιά.
Η καλοκαιρινή Θράκη είναι το πιο καλά «κρυμμένο» μυστικό της “τουριστικής” Ελλάδας… η οποία όμως τα τελευταία χρόνια ψάχνει τρόπο για να πάψει να είναι ένα καλά «κρυμμένο» μυστικό…
Χαμηλών τόνων αλλά με στοιχεία που γοητεύουν και τον πλέον απαιτητικό ταξιδιώτη, η Θράκη είναι σίγουρα ο προορισμός των μεγάλων εκπλήξεων. Με «έδρα» της το βορειοανατολικό τμήμα της Ελλάδας και κύριες πόλεις της, την Αλεξανδρούπολη, την Ξάνθη, την Κομοτηνή, την Ορεστιάδα, το Διδυμότειχο είναι έτοιμη να μαγέψει τους επισκέπτες…
Παρ΄ όλα αυτά, φαίνεται πως η Θράκη έχει πολύ δρόμο ακόμη να διανύσει, για να γίνει κυρίαρχη επιλογή διακοπών και να ανέβει στη λίστα, καθώς η μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων με θέμα «Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες – Ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ταξιδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό», την φέρνουν στην έβδομη θέση στις προτιμήσεις των Ελλήνων και μάλιστα βρίσκεται αρκετά χαμηλά σε σχέση με περιοχές όπως είναι η Θεσσαλία και η Ήπειρος.
Τα αποτελέσματα της μελέτης βασίζονται σε διαδικτυακή έρευνα που διενήργησε η «Focus Bari» για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δύο κύματα μέσα σε διάστημα ενός δωδεκάμηνου, με δείγμα 35.000 ατόμων, ηλικίας 16-64 ετών, κατοίκων Ελλάδας.
Πιο συγκεκριμένα αναφορικά με τους προορισμούς εκτός της χώρας, πρώτη επιλογή είναι η Ιταλία σε ποσοστό 17%, ακολουθεί με ποσοστό 11% η Γερμανία και στην τρίτη θέση είναι η Γαλλία με ποσοστό 9%. Η Βουλγαρία με 8%, με την Τουρκία, την Κύπρο και το Ηνωμένο Βασίλειο να βρίσκονται στην επόμενη θέση με ποσοστό 7%.
Για εκείνους που προτιμούν προορισμούς εντός Ελλάδας, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι επιλογές των ταξιδιωτών αλλάζουν σημαντικά ανά περιοχή. Συγκεκριμένα:
Η Αττική και η Στερεά Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της Εύβοιας, είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί, συγκεντρώνοντας το 21% των προτιμήσεων, ενώ ακολουθεί η Μακεδονία με 19%, η οποία περιλαμβάνει Καβάλα και Δράμα.
Η Πελοπόννησος καταλαμβάνει την τρίτη θέση με ποσοστό 14%, ενώ η Ήπειρος και η Θεσσαλία ακολουθούν με 10% αντίστοιχα.
Έπεται η Θράκη, με 6% και τα Επτάνησα, η Κρήτη και οι Κυκλάδες με 5% αντίστοιχα.
Τα νησιά στο Βόρειο Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα έχουν χαμηλότερα ποσοστά προτίμησης με 2% αντίστοιχα, ενώ οι Σποράδες συγκεντρώνουν μόλις 1%.
Πάντως αξίζει να τονιστεί, πως με πρωτοβουλία του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλου Τοψίδη και του Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού Παναγιώτη Αρχοντή, εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης, των Επιμελητηρίων, Φορέων του Τουρισμού και στελεχών της Διοίκησης της ΠΑΜΘ, πραγματοποιούνται συναντήσεις εργασίας σε όλες τις περιφερειακές ενότητες για την Τουριστική Ανάπτυξη της Περιφέρειας ΑΜΘμε γνώμονα την ανάπτυξη ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Παναγιώτης Αρχοντής αυτό το διάστημα παρουσιάζει τον σχεδιασμό της περιφέρειας για τον τουρισμό και ειδικότερα το «Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής 2024» που εγκρίθηκε πρόσφατα από το περιφερειακό συμβούλιο και ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη, αναφερόμενος παράλληλα και στο επόμενο στάδιο, το οποίο αφορά στην εφαρμογή της στρατηγικής και την κατάρτιση ενός αντίστοιχου σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης που αφορά στις θεματικές τουριστικές διαδρομές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού που μπορούν να αναπτυχθούν σε κάθε νομό.