Αποκαλύφτηκε το κόλπο μεταφοράς των αυτοκινήτων στα σύνορα – Έβαζαν στο τιμόνι διακινούμενους για να αποφύγουν τις συλλήψεις
Αποστολή τους ήταν να οργανώνουν όλη τη μεταφορά των μεταναστών από τον Έβρο στη Θεσσαλονίκη, χωρίς το κύκλωμα να έχει «απώλειες» με συλλήψεις στελεχών του. Διασφάλιζαν τα αυτοκίνητα, τα οποία είτε νοίκιαζαν είτε έκλεβαν και τοποθετούσαν κλεμμένες πινακίδες παρόμοιων μοντέλων. Στη συνέχεια μετέφεραν τα οχήματα, κενά επιβατών, οι ίδιοι στα σύνορα. Στρατολογούσαν τους οδηγούς, τους οποίους ξεχώριζαν από τις ίδιες τις ομάδες των διακινούμενων και εισέπρατταν τα χρήματα. Αυτά τα χαρακτηριστικά είχε η σπείρα που εξαρθρώθηκε τις τελευταίες ημέρες από τη Διεύθυνση Αλλοδαπών Θεσσαλονίκης. Αστυνομικοί ακολούθησαν τις αντίστροφες διαδρομές των αυτοκινήτων και έφτασαν στα ίχνη έξι Ιρακινών, οι οποίοι συνελήφθησαν και μετά τις απολογίες τους στην ανακρίτρια Θεσσαλονίκης οδηγήθηκαν στις φυλακές.
Το κόλπο με τη μετακίνηση των οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούνταν για τις διακινήσεις των μεταναστών αποτελούσαν για καιρό πονοκέφαλο για τις διωκτικές αρχές. Μέλη της συμμορίας κυκλοφορούσαν άνετα προς τα σύνορα, καθώς διέθεταν νόμιμα έγγραφα και απλώς η οδήγηση δεν είναι αδίκημα. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ο έλεγχος έδειχνε ότι τα αυτοκίνητα ήταν κλεμμένα, αντιμετώπιζαν κατηγορίες για κλοπή. Αφήνονταν ελεύθεροι και συνέχιζαν τη δραστηριότητά τους. Αυτή τη φορά όμως μπήκαν στο μικροσκόπιο όλες οι κινήσεις τους.
Σύμφωνα με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος 21 ατόμων, εκ των οποίων οι έξι συνελήφθησαν και οι τέσσερις ήταν ήδη για άλλες υποθέσεις διακίνησης μεταναστών στις φυλακές, τα μέλη του κυκλώματος είχαν οργανώσει τα πάντα, μέχρι και τη διαμονή των οδηγών που θα μετέφεραν το όχημα στα σύνορα.
Η έρευνα ξεκίνησε από τις 14 Φεβρουαρίου όταν αστυνομικοί της Διεύθυνσης Αλλοδαπών που παρατηρούν κινήσεις στην εθνική οδό, εντόπισαν ένα ύποπτο αυτοκίνητο για διακίνηση μεταναστών στην περιοχή των Νέων Κερδυλίων Σερρών. Παρά την παρακολούθηση οι επιβαίνοντες έφυγαν εγκαταλείποντας το αυτοκίνητο. Οι αστυνομικοί βρήκαν στο εσωτερικό του γαλλικές πινακίδες, όπως είχε συμβεί και με ένα αυτοκίνητο που ακινητοποιήθηκε σε διακίνηση μικρό χρονικό διάστημα νωρίτερα. Έτσι άρχισαν να παρακολουθούν πρόσωπα που συνδέονταν με αυτοκίνητα και πινακίδες. Ήδη οι έλεγχοι όλων των αστυνομικών διευθύνσεων κατά μήκος της διαδρομής Θεσσαλονίκη – Έβρος ήταν εντατικοί με σκοπό την ανακοπή της πορείας των οχημάτων που κινούταν κενά μέχρι τα σύνορα για να παραλάβουν τα καραβάνια των μεταναστών.
Ο εγκέφαλος και ο οικοδεσπότης
Συντονιστής κατονομάζεται στη δικογραφία ένας 31χρονος Ιρακινός, ο οποίος συνελήφθη και μετά την απολογία του οδηγήθηκε στις φυλακές. Αυτός ήταν που αναλάμβανε με τους συνεργούς του τον εντοπισμό αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιούνταν από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Σύμφωνα με τη δικογραφία έχουν καταγραφεί και πολυτελή αυτοκίνητα όπως ένα Lexus, ένα Saab, ένα Audi, ένα Jeep και άλλα. Ο 31χρονος φρόντιζε να προμηθεύει το κύκλωμα με αυτοκίνητο ανάλογα με τις ανάγκες των διακινητών στην Τουρκία. Ήταν σε άμεση επαφή μαζί τους και γνώριζε τον αριθμό των μεταναστών που θα περνούσαν τα σύνορα και τον χρόνο που θα έφταναν στο ελληνικό έδαφος. Φρόντιζε μάλιστα να υπάρχουν στο χώρο των αποσκευών μπιτόνια με βενζίνη, ενώ αναλάμβανε ο ίδιος τη συντήρηση του οχήματος. Φέρεται ότι ανέθετε την αποστολή του αυτοκινήτου σε έναν εκ των άμεσων συνεργών του, ο οποίος μόλις συναντιόταν με τους διακινούμενους στα σύνορα στρατολογούσε τον οδηγό που θα έπαιρνε στα χέρια του το τιμόνι για το δρομολόγιο μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
«Από τα καταγεγραμμένα περιστατικά προέκυψε ότι ως οδηγοί των οχημάτων μεταφοράς, στρατολογούνται κυρίως αραβόφωνοι αλλοδαποί, συνήθως υπήκοοι Ιράκ ή Συρίας. Επιπλέον, σε πολλές περιπτώσεις οι οδηγοί των αυτοκινήτων από το σημείο παραλαβής των μεταναστών στερούνταν ταξιδιωτικών εγγράφων που υποδηλώνει ότι βρίσκονταν στη χώρα για πολύ μικρό χρονικό διάστημα και άρα είναι άγνωστοι – «αχαρτογράφητοι» στις διωκτικές αρχές», αναφέρεται στο κατηγορητήριο.
Με αυτόν τον τρόπο τα μέλη του κυκλώματος κρατούσαν μακριά τα στελέχη από τη διακίνηση, αποφεύγοντας συλλήψεις και φυλακίσεις. Οι αστυνομικοί όταν καταδίωκαν αυτοκίνητα με μετανάστες και ακινητοποιούσαν τους οδηγούς τούς κατηγορούσαν ως διακινητές. Ωστόσο αυτοί δεν ήταν στελέχη του κυκλώματος. «Τα εν λόγω άτομα σε ενδεχόμενη σύλληψή τους δηλώνουν νεοαφιχθέντες παράτυποι μετανάστες με σκοπό να μην υφίστανται εμπλοκή τους τόσο των ιδίων με το εγκληματικό δίκτυο, όσο και να μην αποκαλύπτεται η ταυτότητα των εκάστοτε μελών της οργάνωσης», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην έκθεση ανάλυσης της ΕΛ.ΑΣ. για την υπόθεση.
Οικοδεσπότες στο διαμέρισμα όπου έμεναν οι οδηγοί πριν ξεκινήσουν το ταξίδι τους στον Έβρο ήταν δύο Ιρακινοί, ένας 22 ή 27 χρόνων (έχει παρουσιάσει δύο ταυτότητες) που έχει συλληφθεί και προφυλακίστηκε και ένας 21, 22, ή 24 χρόνων (έχει εντοπιστεί με τρεις διαφορετικές ταυτότητες) που αναζητείται. «Σε μία περίπτωση διακίνησης πλήρωσε το αντίτιμο του ανεφοδιασμού κατά τη μεταφορά του αυτοκινήτου από τη Θεσσαλονίκη προς την περιοχή του Έβρου, όπου και το παρέδωσε στον τελικό οδηγό», σημειώνεται στην έκθεση ανάλυσης της αστυνομίας. Σε πολλές περιπτώσεις τα οχήματα ήταν ιδιοκτησίας ενός προσώπου που έναντι αμοιβής τα παραχωρούσε στο κύκλωμα. Σύμφωνα με τη δικογραφία εμφανίζεται να έχει στο όνομά του τέσσερα αυτοκίνητα που έχουν χρησιμοποιηθεί για διακινήσεις.
Το κύριο χαρακτηριστικό όλων των περιπτώσεων διακίνησης που καταγράφηκαν στη δικογραφία είναι πως οι σύγχρονοι δουλέμποροι στον βωμό του κέρδους δεν υπολογίζουν τις ζωές μεταναστών και προσφύγων, καθώς δεν διστάζουν να τους στοιβάζουν μέχρι και στο πορτμπαγκάζ των αυτοκινήτων.
φωτο αρχείο
ΠΗΓΗ:VORIA.GR