Στα σχολεία της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη, αλλά και στη «γεωγραφία της τουρκικής καρδιάς» που είναι μεγαλύτερη από τα σύνορα της σύγχρονης Τουρκίας, αναφέρθηκε ο Τούρκος υπουργός Παιδείας Γιουσούφ Τεκίν.
Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο ομιλίας του, ο υπουργός Παιδείας της Τουρκίας, Γιουσούφ Τεκίν, δήλωσε τα ακόλουθα:
«…πρέπει να διασφαλίσουμε το δικαίωμα στην εκπαίδευση της τουρκικής (sic) μειονότητας στη Δυτική Θράκη. Είναι αξιοπερίεργο ότι, στην Ελλάδα, ο αριθμός των σχολείων των ομοεθνών και φίλων μας στη Δυτική Θράκη που ορίζονται ως τουρκική (sic) μειονότητα έχει πλέον μειωθεί ακριβώς στο ένα τέταρτο από τον αριθμό των σχολείων που υπήρχαν κατά την υπογραφή της Συνθήκης της Λωζάνης. Η Ελλάδα κλείνει τα σχολεία. Εμείς εδώ εξασφαλίζουμε τη συνέχιση λειτουργίας αυτών των σχολείων με τον τρόπο που μας αρμόζει. Αυτή είναι η δική μας προσέγγιση σε αυτό το θέμα.»
Ο υπουργός Παιδείας της Τουρκίας αναφέρθηκε, όμως, και σε ένα άλλο θέμα, υπενθυμίζοντας τη «γεωγραφία της τουρκικής καρδιάς» που εκτείνεται «από την Παλαιστίνη μέχρι την Κεντρική Ασία, και από τα Βαλκάνια μέχρι τη Μέση Ανατολή», αλλά και προτείνοντας να χρησιμοποιείται ο όρος «Τουρκιστάν» στη θέση του όρου «Κεντρική Ασία».
Πιο συγκεκριμένα, ο Τούρκος υπουργός Παιδείας Γιουσούφ Τεκίν ανέφερε σχετικά:
«…λέγοντας Κεντρική Ασία εγκαταλείπουμε τον πολιτιστικό και εγκάρδιο δεσμό μας. Ως εκ τούτου, εγώ πρότεινα πως σήμερα θα πρέπει να την ονομάζουμε την περιοχή αυτή Τουρκιστάν. Γιατί αυτό είναι το γνήσιο και σωστό όνομα της περιοχής. Ας μάθουν τα παιδιά μας για τη Γεωγραφία της Καρδιάς μας, από την Παλαιστίνη μέχρι την Κεντρική Ασία, από τα Βαλκάνια μέχρι τη Μέση Ανατολή. Για να μην μας λένε αύριο: “Και τι σχέση έχουμε εμείς με την Ιερουσαλήμ, την Παλαιστίνη και την Κύπρο;”. Σκεφτήκαμε λοιπόν ότι πρέπει να το συμπεριλάβουμε αυτό στην διδακτέα ύλη μας. Ιδρύσαμε μια επιτροπή που ονομάζεται “Πολιτισμός και η Γεωγραφία της Καρδιάς μας”.»
Πηγή: kathimerini.gr