Η Σαμοθράκη γίνεται ξανά τόπος διαλόγου, επιστήμης και πολιτισμού. Το Σαββατοκύριακο 21 και 22 Ιουνίου 2025, το νησί φιλοξενεί τη διημερίδα με θέμα «Περιβάλλον & Θερμαλισμός Σαμοθράκης: Τουρισμός Υγείας & Ευεξίας», αναδεικνύοντας τη σύνδεση του φυσικού πλούτου με τις σύγχρονες ανάγκες για υγεία και βιώσιμη ανάπτυξη.
Η επιστημονική εκδήλωση διοργανώνεται από την Ένωση Απανταχού Φίλων Σαμοθράκης “Η Αξιέρος” σε συνεργασία με τον Δήμο Σαμοθράκης, υπό την αιγίδα του Υφυπουργείου Μακεδονίας – Θράκης και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Το Σάββατο 21 Ιουνίου, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε εμβληματικά σημεία του νησιού, όπως το Ιερό των Μεγάλων Θεών, το Αρχαιολογικό Μουσείο, τις ιαματικές πηγές Θέρμων, τους καταρράκτες και τις βάθρες, αλλά και τους υστεροβυζαντινούς πύργους της Παλαιόπολης.
Οι διαδρομές “Υγείας και Πολιτισμού” στοχεύουν να αναδείξουν τη διαχρονική αξία του νησιού ως τόπου θεραπείας, προσκυνήματος και φυσικής ομορφιάς.
Την Κυριακή 22 Ιουνίου, στις 10:30 π.μ., στο Πνευματικό Κέντρο “ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΑΡΔΥΣ” στη Χώρα, θα πραγματοποιηθεί η κεντρική επιστημονική ημερίδα. Καταξιωμένοι εισηγητές και φορείς θα παρουσιάσουν μελέτες και προτάσεις για τη βιώσιμη αξιοποίηση του θερμαλιστικού δυναμικού του νησιού.
Θα συζητηθούν:
- Η βιώσιμη ανάπτυξη του θερμαλισμού στη Σαμοθράκη
- Η σημασία των προστατευόμενων περιοχών και του φυσικού οικοσυστήματος
- Θέματα γεωθερμίας, θαλάσσιου περιβάλλοντος και τουριστικής πολιτικής
Η διημερίδα φιλοδοξεί να αποτελέσει αφετηρία για δράσεις που θα συνδυάζουν υγεία, περιβάλλον, πολιτισμό και τοπική οικονομία. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη γεωθερμία, στην ενεργειακή αυτονομία, αλλά και στην ανάδειξη της Σαμοθράκης ως προορισμού ευεξίας.
Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη για το κοινό.
Κ.Π.









