Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση γύρω από τον πλειστηριασμό των αποθηκών της πρώην ΚΥΔΕΠ, καθώς οι δημοτικές παρατάξεις ΑΡΧΗ, ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΩΝ και ΕΝ’ ΕΡΓΩ ΜΑΖΙ επανέρχονται με νέα ανακοίνωση, απαντώντας στη χθεσινή τοποθέτηση της Δημοτικής Αρχής.
Σύμφωνα με τις παρατάξεις, το δελτίο τύπου του Δήμου «δεν δίνει απαντήσεις, αλλά επιχειρεί να αποφύγει την ουσία», ενώ κατηγορούν τη Διοίκηση για «παραπλανητικές ερμηνείες και χαρακτηρισμούς που δεν τιμούν τον θεσμικό της ρόλο».
Οι τρεις παρατάξεις τονίζουν ότι ουδέποτε υποστήριξαν πως το ακίνητο «άξιζε 1 ευρώ». Αντιθέτως, όπως αναφέρουν, το συγκεκριμένο ποσό χρησιμοποιήθηκε συμβολικά, για να καταδείξει ότι ο Δήμος «απείχε πλήρως» από τη διαδικασία, με αποτέλεσμα το ακίνητο να κατακυρωθεί στην τιμή εκκίνησης και χωρίς δεύτερο ενδιαφερόμενο.
«Η απώλεια δεν ήταν αναπόφευκτη, ήταν πολιτική επιλογή», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Απαντώντας στα επιχειρήματα του Δήμου περί υψηλού κόστους ανακατασκευής, οι παρατάξεις υποστηρίζουν ότι τέτοια έργα καλύπτονται συνήθως από εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως ΟΧΕ, Πράσινο Ταμείο, Ταμείο Ανάκαμψης, ΕΣΠΑ 2021–2027 και ΠΔΕ.
Όπως επισημαίνουν, «ο Δήμος δεν κατέθεσε ούτε μία πρόταση, δεν ζήτησε καμία χρηματοδότηση και δεν ξεκίνησε καμία διαδικασία αξιοποίησης των διαθέσιμων εργαλείων».
Οι παρατάξεις απορρίπτουν επίσης ως άσχετη την αναφορά της Δημοτικής Αρχής ότι το ακίνητο «δεν ήταν δημοτική περιουσία». Υποστηρίζουν ότι η αξία του σχετίζεται με τη μελλοντική δυνατότητα αξιοποίησής του από τον Δήμο, λόγω της στρατηγικής του θέσης.
Υπενθυμίζουν μάλιστα ότι ο Δήμαρχος κ. Ζαμπούκης είχε προεκλογικά (το 2019 και το 2023) δεσμευτεί για διεκδίκηση και αξιοποίηση του συγκεκριμένου ακινήτου, διερωτώμενοι αν «άλλα έλεγε τότε και άλλα σήμερα».
Με αιχμηρό τόνο απαντούν και στον σχολιασμό της Δημοτικής Αρχής περί χρήσης τεχνητής νοημοσύνης, σημειώνοντας ότι τέτοιοι υπαινιγμοί «δεν απαντούν στα πραγματικά ερωτήματα, αλλά αποκαλύπτουν αμηχανία».
«Η πολιτική κρίνεται από πράξεις, και το γεγονός είναι ένα: η Δημοτική Αρχή δεν έκανε τίποτα», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Οι παρατάξεις ζητούν «άμεση και δημόσια λογοδοσία» για τους λόγους που χάθηκε – όπως αναφέρουν – ένα «κομβικό κτιριακό συγκρότημα» για τον σχεδιασμό της πόλης.
Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι ο Δήμος «δεν μπορεί να πορεύεται με αντιπερισπασμούς», αλλά χρειάζεται διοίκηση «που απαντά, σχεδιάζει και διεκδικεί».
Κλείνοντας, σημειώνουν ότι «μέχρι να γίνει αυτό, η ευθύνη για τις χαμένες ευκαιρίες θα βαραίνει εκείνους που επέλεξαν να παρακολουθούν αντί να πράττουν».
Διαβάστε αναλυτικά το Δελτίο Τύπου:
Το πρόβλημα δεν είναι το 1 ευρώ — είναι το 0 στην προσπάθεια του Δήμου
Με έκπληξη διαβάσαμε το δελτίο τύπου της Δημοτικής Αρχής σχετικά με τις αποθήκες της πρώην ΚΥΔΕΠ. Αντί απαντήσεων, η Δημοτική Αρχή εξέδωσε ένα κείμενο αποφυγής ευθύνης, με γενικότητες, παραπλανητικές ερμηνείες και χαρακτηρισμούς που δεν τιμούν τον θεσμικό ρόλο της Διοίκησης.
Πρώτον, κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι το ακίνητο «άξιζε 1 ευρώ». Το 1 ευρώ συμβολίζει το αυτονόητο:
η Δημοτική Αρχή δεν διεκδίκησε καθόλου, με αποτέλεσμα το ακίνητο να κατακυρωθεί στην τιμή εκκίνησης και χωρίς δεύτερο συμμετέχοντα. Όταν ο Δήμος απέχει πλήρως από έναν κρίσιμο πλειστηριασμό, η απώλεια δεν είναι «φυσικό φαινόμενο», αλλά πολιτική επιλογή.
Δεύτερον, η επίκληση του κόστους ανακατασκευής δεν αποτελεί δικαιολογία. Όλες οι σύγχρονες αστικές αναπλάσεις χρηματοδοτούνται μέσω ευρωπαϊκών και εθνικών εργαλείων (ΟΧΕ, Πράσινο Ταμείο, Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ΕΣΠΑ 2021 – 2027, ΠΔΕ ).
Ο Δήμος δεν κατέθεσε καμία πρόταση, δεν ξεκίνησε καμία διαδικασία, δεν ζήτησε καμία χρηματοδότηση.
Τρίτον, η αναφορά ότι «το ακίνητο δεν ήταν δημοτική περιουσία» είναι εκτός θέματος. Το ζήτημα δεν είναι τι ανήκε στον Δήμο χθες, αλλά τι θα μπορούσε να ανήκει αύριο. Η αξία του ακινήτου βρίσκεται στη στρατηγική του θέση και στη δυνατότητα να λύσει κρίσιμα πολεοδομικά ζητήματα – δυνατότητα που σήμερα χάθηκε. Σημειωτέον πως την διεκδίκηση και αξιοποίησή του από το δήμο, είχε εξαγγείλει δυο φορές προεκλογικά (2019 και 2023) ο ίδιος ο κ. Ζαμπούκης. Άλλα λόγια χθες κι άλλα σήμερα;
Τέταρτον, η προσπάθεια απαξίωσης των παρατάξεων με αναφορές σε «τεχνητή νοημοσύνη» δεν απαντά στα πραγματικά ερωτήματα, αλλά αποκαλύπτει αμηχανία. Η πολιτική κρίνεται από τις πράξεις και τα γεγονότα.
Και το γεγονός είναι ένα: η Δημοτική Αρχή δεν έκανε απολύτως τίποτα!
Οι παρατάξεις μας απαιτούν άμεση, πλήρη και δημόσια λογοδοσία για τους λόγους απώλειας αυτού του κομβικού κτιριακού συγκροτήματος.
Απαιτούν συγκεκριμένο σχέδιο και ξεκάθαρη ανάληψη ευθύνης. Όχι άλλες υπεκφυγές.
Ο δήμος Αλεξανδρούπολης δεν μπορεί να πορεύεται με αντιπερισπασμούς και διαψεύσεις, αντί για άσκηση μακρόπνοης πολιτικής με γνώμονα το μέλλον.
Ο δήμος χρειάζεται διοίκηση που απαντά, σχεδιάζει και διεκδικεί.
Και μέχρι να γίνει αυτό, η ευθύνη για τις χαμένες ευκαιρίες θα βαραίνει αποκλειστικά εκείνους που επέλεξαν να παρακολουθούν αντί να πράττουν.
Κ.Π.









