Σε πραγματικό «Γολγοθά» έχει εξελιχθεί για εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το Fuel Pass, με τα τεχνικά προβλήματα να συνεχίζονται και την ταλαιπωρία να κορυφώνεται για επιδότηση του fuel pass.
Από τις πρώτες κιόλας ημέρες λειτουργίας της πλατφόρμας, οι δυσλειτουργίες ήταν εμφανείς, καθώς η αυξημένη επισκεψιμότητα οδήγησε ακόμα και σε κατάρρευση του συστήματος. Παρά τις διορθωτικές κινήσεις και την εφαρμογή της σταδιακής υποβολής αιτήσεων βάσει του τελευταίου ψηφίου του ΑΦΜ, η κατάσταση παραμένει προβληματική.
Το μεγαλύτερο «αγκάθι» εντοπίζεται στη διαδικασία ταυτοποίησης μέσω του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (ΕΜΕπ), η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της αίτησης. Σε πολλές περιπτώσεις, οι πολίτες δεν λαμβάνουν ποτέ τον απαραίτητο κωδικό επιβεβαίωσης, με αποτέλεσμα η διαδικασία να «μπλοκάρει».
Όταν η ηλεκτρονική ταυτοποίηση αποτυγχάνει, το σύστημα παραπέμπει τους χρήστες στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), προκαλώντας χιλιάδες πολίτες να σπεύσουν σε ουρές για 50 € και να λύσουν το πρόβλημα με φυσική παρουσία, σε μια προσπάθεια να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος.
Η εικόνα που διαμορφώνεται είναι αυτή μιας επίπονης διαδικασίας, όπου για μια μικρή οικονομική ενίσχυση απαιτείται δυσανάλογη ταλαιπωρία. Το εγχείρημα της διασταύρωσης στοιχείων, που στόχο έχει τον περιορισμό καταχρήσεων, φαίνεται πως στην πράξη δημιουργεί περισσότερα εμπόδια παρά διευκολύνσεις.
Έτσι, το Fuel Pass, αντί να λειτουργήσει ως άμεση «ανάσα» για τα νοικοκυριά, μετατρέπεται σε μια χρονοβόρα και αγχωτική διαδικασία, δοκιμάζοντας την υπομονή των πολιτών.
Α.Κ.









