Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

ChatGPT και ψυχική υγεία των νέων: Θέμα συζήτησης της Πανεπιστημιακής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής ΠΓΝΑ

Η Πανεπιστημιακή Παιδοψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Αλεξανδρούπολης διοργανώνει, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Δημόσιας και Ψυχικής Υγείας ΠΑΜΘ Π.Ε. Έβρου και υπό την αιγίδα του Τμήματος Ιατρικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, μια ανοιχτή εκδήλωση με θέμα: «Chat GPT: Σε τι μπορώ να βοηθήσω;… ρώτα οτιδήποτε… Οφέλη και κίνδυνοι – ένα κλικ απόσταση!»

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025 και ώρα 18:00, στο Νομαρχείο Αλεξανδρούπολης, και είναι ανοιχτή για το κοινό. Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης, με τίτλο «Οι νέες τεχνολογίες στο σχολικό περιβάλλον», θα επικεντρωθεί στη χρήση των σύγχρονων εργαλείων στην εκπαίδευση και την ειδική αγωγή, στις εμπειρίες των εκπαιδευτικών και στις προκλήσεις που γεννά το φαινόμενο του cyber bullying.

Στη συζήτηση θα συμμετέχουν:

  • ο Χ.Μ. Πόντικας, εκπαιδευτικός και υποψήφιος διδάκτορας Ιατρικής ΔΠΘ,
  • η Δ. Ζελενή, ψυχολόγος MSc Κοινωνικής Ψυχιατρικής,
  • η Σ. Μητρουλάκη, ειδική παιδαγωγός PhD,
  • καθώς και η Β. Καλαμάρη, διευθύντρια του Πρότυπου ΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης, σε ένα ιδιαίτερο «testimonial» από την πλευρά της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Το δεύτερο μέρος θα εστιάσει στις ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στους εφήβους, στις νέες εφαρμογές της AI στην ψυχική υγεία και στις νομικές διαστάσεις της χρήσης της.

Μεταξύ των εισηγητών:

  • η Ν. Κλαυδιανού, ειδική παιδοψυχίατρος,
  • η Δ. Καλουτσκίδου, εργοθεραπεύτρια MSc,
  • η Α. Βαγενά, ψυχολόγος MSc(c),
  • και ο Μ. Αλχαζίδης, δικηγόρος και υποψήφιος διδάκτορας Δημοσίου Δικαίου της Νομικής Σχολής ΔΠΘ.

Σχολιασμό θα κάνει η Α. Σερντάρη, καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής του ΔΠΘ.
Η εκδήλωση θα ολοκληρωθεί με ελαφρύ κέρασμα – μπουφέ.

Στόχος της εκδήλωσης είναι να ανοίξει ένας ουσιαστικός διάλογος για την τεχνητή νοημοσύνη (AI), τις δυνατότητές της στην εκπαίδευση και την ψυχική υγεία, αλλά και τους πιθανούς κινδύνους που ελλοχεύουν από την ανεξέλεγκτη χρήση της — τόσο για τους μαθητές όσο και για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

Η δράση πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Πρωτοβουλία για την Ψυχική Υγεία Παιδιών & Εφήβων (Κόμβος Αλεξανδρούπολης) και εντάσσεται στις δραστηριότητες που φιλοξενούνται στην πόλη στο πλαίσιο της φετινής Εβδομάδας Δημόσιας και Ψυχικής Υγείας.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη