Δυναμική είσοδο στην αγορά της προτηγανισμένης πατάτας αλλά και των σνακ και συγκεκριμένα των τσιπς με διάφορες γεύσεις, ετοιμάζουν οι αγρότες του Νευροκοπίου, μιας από τις πλέον φημισμένες πατατοπαραγωγές περιοχές της χώρας.
Το επενδυτικό σχέδιο της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Δράμας έχει συνολικό προϋπολογισμό 7 εκατομμυρίων ευρώ και είναι ένα από τα πρώτα 24 σχέδια μεταποίησης αγροτικών προϊόντων που εντάχθηκαν στο Ταμείο Ανάκαμψης. Από εκεί θα καλυφθεί το 55% της επένδυσης, η οποία πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2024.
Η νέα μονάδα θα λειτουργήσει δίπλα στις εγκαταστάσεις της ΕΑΣ στο Νευροκόπι και θα εξασφαλίσει την καθετοποίηση της παραγωγής πατάτας προς όφελος των παραγωγών. Η προσπάθεια για την επένδυση αυτή είχε αρχίσει το 2018.
Μία διετία νωρίτερα, μεγάλος «παίκτης» στην ελληνική αγορά των σνακ, είχε δημιουργήσει προϊόν που διαφήμιζε ότι διαθέτει πρώτη ύλη από το Νευροκόπι, που φημίζεται για τη γευστική πατάτα. Έτσι οι αγρότες του λεκανοπεδίου αποφάσισαν να δραστηριοποιηθούν οι ίδιοι στοχεύοντας στη μικρή λιανική και στις συνήθειες της καθημερινότητας.
Βασικό σκέλος της επένδυσης είναι αυτό που αφορά στην προτηγανισμένη πατάτα, πεδίο στο οποίο παρατηρείται μεγάλο κενό μιας και όλα τα προϊόντα αυτού του είδους είναι εισαγόμενα. Όλα τα εργοστάσια που παρήγαγαν προτηγανισμένη πατάτα στην Ελλάδα, τόσο ιδιωτών όσο και της συνεταιριστικής ΣΕΒΑΘ στην Ξάνθη, δεν λειτουργούν πλέον.
Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Δράμας Γιάννης Κεσκίνολου, σήμερα στην ομάδα παραγωγών του Νευροκοπίου συμμετέχει μόλις το ένα τέταρτο των παραγωγών της περιοχής.
Παρά ταύτα, η ομάδα παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της τιμής του προϊόντος που πωλείται από τον Αύγουστο έως και τον Ιανουάριο ή Φεβρουάριο. Στόχος είναι μέσα από τη δημιουργία ενός ισχυρού brand στην αγορά, να ενταχθεί στην ομάδα μέσα στην επόμενη πενταετία έως και το 60% των παραγωγών του λεκανοπεδίου Νευροκοπίου.
Πηγή: Εφημερίδα Μακεδονία Θεσσαλονίκης