Ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Αθανάσιος Καββαδάς, αναφέρθηκε στη Βουλή στα μέτρα στήριξης που έχουν ληφθεί για τους κτηνοτρόφους που επλήγησαν από ζωονόσους, υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να ενισχύει τον πρωτογενή τομέα όσο διαρκεί η κρίση.
Όπως ανέφερε, μόνο το 2025 διατέθηκαν 187 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση του κτηνοτροφικού κλάδου, ενώ ήδη μέσα στο 2026 έχουν καταβληθεί περισσότερα από 26 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις για περιπτώσεις ευλογιάς και αφθώδους πυρετού. Συνολικά, οι ενισχύσεις προς τους πληγέντες παραγωγούς ξεπερνούν τα 213 εκατ. ευρώ, με πάνω από 100 εκατ. ευρώ να αφορούν αποζημιώσεις για θανατωθέντα ζώα.
Παράλληλα, ο κ. Καββαδάς σημείωσε ότι έχουν ενεργοποιηθεί πρόσθετα μέτρα, όπως πρόγραμμα στήριξης για την αγορά ζωοτροφών ύψους 70 εκατ. ευρώ, αλλά και αναστολές φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων για τους πληγέντες κτηνοτρόφους. Επισήμανε ακόμη ότι προβλέπονται αποζημιώσεις τόσο για την απώλεια ζωικού κεφαλαίου όσο και για τη μείωση εισοδήματος των παραγωγών.
Απαντώντας στις επικρίσεις για τη διαχείριση των ζωονόσων, ο Υφυπουργός τόνισε ότι τα μέτρα που εφαρμόζονται προβλέπονται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τα λοιμώδη νοσήματα και εφαρμόζονται σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης των ασθενειών. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία της έγκαιρης ενημέρωσης των κτηνιατρικών αρχών από τους παραγωγούς όταν εμφανίζονται συμπτώματα στα ζώα, ώστε να λαμβάνονται άμεσα τα απαραίτητα μέτρα.
Κ.Π.









