Tριακόσια (300)εκατ. ευρώ δεσμεύονται από τον ΟΣΕ για συντήρηση και αναβάθμιση των υπαρχουσών σιδηροδρομικών γραμμών της Περιφέρειας ΑΜΘ, σύμφωνα με δηλώσεις του Διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του ΟΣΕ κ. Κωνσταντίνου Μουρδέλη ο οποίος συμμετείχε σε τεχνική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της ΕΡΓΟΣΕ και την συμμετοχή Δημάρχων του Έβρου και αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων των Δήμων και της Περιφέρειας ΑΜΘ στο «Νομαρχείο» στην Αλεξανδρούπολη.
«Αυτή τη στιγμή το υπουργείο με ενέργειες που έκανε έβαλε ένα μεγάλο ποσό για την ανάταξη και την συντήρηση του δικτύου στο Ταμείο Ανάκαμψης περίπου 100εκ ευρώ. Παράλληλα έχουμε κάνει ένα στρατηγικό πρόγραμμα για ΣΔΙΤ, αυτή η γραμμή δεν είναι ανταποδοτική για να έχει κέρδη υποψήφιος ανάδοχος, εν τούτης βρήκαμε τα υπόλοιπα χρήματα με μακροχρόνια χρηματοδότηση από το Π.Δ.Ε, αναμένουμε να εγκριθεί το στρατηγικό σχέδιο ΣΔΙΤ ,να βγει η διυπουργική και τον Μάρτιο του 2023 θα προκηρύξουμε το έργο ΣΔΙΤ 300 εκ ευρώ για την ΑΜΘ,» είπε ο κ. Κωνσταντίνος Μουρδέλης.
Στη διάρκεια τεχνικής σύσκεψης ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρ. Δίνης, παρουσίασε δυο πολύ σημαντικά και μεγάλα έργα για την Περιφέρεια ΑΜΘ προϋπολογισμού περίπου 3 δις ευρώ που αφορούν το πρώτο τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο και ένα δεύτερο την σύνδεση Θεσσαλονίκη -Νέα Καρβάλη- Τοξότες .
Σύμφωνα με τον κ. Δίνη τέλος του 2023 θα δούμε εργοτάξια στην περιοχή, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2023 θα έχουμε ανάδοχο και μέσα στον επόμενο 1,5 μήνα θα οριστικοποιηθούν και οι τελευταίες μελέτες και θα προχωρήσουμε στο Β2 στάδιο όπου θα ζητηθούν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές.
«Είναι δυο πολύ σημαντικά έργα, επιδιώκουμε και ευελπιστούμε στα πλαίσια του sea του sea πρότζεκτ που ακούγαμε τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα στην περιοχή να καταφέρουμε έστω και το 2% του εμπορευματικού φορτίου να λάβουμε από τα στενά του Βοσπόρου,» σχολίασε σε δηλώσεις του ο κ.Δίνης.
Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης κ. Χρ. Μέτιος εξέφρασε την ικανοποίηση του για τον σχεδιασμό και τόνισε πως «τα δύο αυτά έργα και πολλά άλλα έργα στον τομέα των οδικών υποδομών και της ανάπτυξης των λιμανιών καθώς και της αναβάθμισης των αεροδρομίων, αναβαθμίζουν ακόμη περισσότερο την Περιφέρεια ΑΜΘ και ιδιαίτερα την Αλεξανδρούπολη ως ένα στρατηγικό πέρασμα ως ένα κόμβο στους τομείς των μεταφορών ,της ενέργειας και του Εμπορίου και ότι, η ολοκλήρωση τους θα αλλάξει την φυσιογνωμία της περιοχής.»
«Το Σιδηροδρομικό δίκτυο για πολλές δεκαετίες δεν αντιμετωπίστηκε όπως έπρεπε και φτάσαμε στις σημερινές ελλέιψεις. Το τελευταίο διάστημα προχωράμε με γοργούς ρυθμούς και πλέον είναι ορατά και υλοποιήσιμα μεγάλα εμβληματικά έργα που θα βοηθήσουν τόσο την ανάπτυξη της Περιφέρειας, την ενδυνάμωση του Εμπορίου, την ενδυνάμωση των συνδυαστικών συνδυασμένων μεταφορών ,αλλά και την τόνωση του τουριστικού ρεύματος στην περιοχή,» σχολίασε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών ΑΜΘ κ. Μιχ Αμοιρίδης .
«Ο σιδηρόδρομος ήταν ο καταλύτης για να αναδειχθεί η Αλεξανδρούπολη και γενικότερα η ευρύτερη περιοχή. Σήμερα ο σιδηρόδρομος με μια άλλη μορφή ποιο σύγχρονη σε συνδυασμό με τις κοινές προσπάθειες που γίνονται από την Περιφέρεια ΑΜΘ προσπαθούμε να αποτυπώσουμε όλη αυτήν την εξέλιξη που έχει ανάγκη ο τόπος ,καθότι η περιοχή μετατρέπεται σε ένα σταυροδρόμι της οικονομίας και της ενέργειας. Αυτό το σταυροδρόμι έχει ως απαραίτητο παρονομαστή την ανάπτυξη του σιδηρόδρομου,» είπε ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου κ. Δημήτρης Πέτροβιτς.
Στην τεχνική σύσκεψη της ΕΡΓΟΣΕ ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης κ. Γιάννης Ζαμπούκης μεταξύ άλλων έθεσε την αναγκαιότητα της απομάκρυνσης των γραμμών μέσα από τον αστικό ιστό, καθώς και τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον αστικό ιστό, δηλαδή με την αφετηρία του σταθμαρχείου στην Αλεξανδρούπολη, ένας ακόμη εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης επιβατών από και προς το αεροδρόμιο.
ΠΗΓΗ:ertnews.gr