Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Αλεξανδρούπολη: «Αποφυλακίστε» τη ΝΙΚΗ της Σαμοθράκης!

Μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ανάρτηση από τον συνδημότη μας, Γιάννη Κανάρη, με τίτλο «ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΤΕ ΤΗΝ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ», φέρνει στο προσκήνιο ένα κρίσιμο ζήτημα για την πολιτιστική ανάδειξη της πόλης μας. Ο κ. Κανάρης επισήμανε στο κείμενο του με σαφήνεια ότι το αντίγραφο του αγάλματος της «Νίκης της Σαμοθράκης» δεν αξιοποιείται όπως θα έπρεπε, καθώς τοποθετείται σε ένα απομονωμένο σημείο πίσω από τα κάγκελα του Νομαρχείου, αντί να αποτελέσει ένα ζωντανό στοιχείο στο κεντρικό παραλιακό. Το εύστοχο και λογικό σκεπτικό του αναδεικνύει πως αυτή η απόφαση στέκει σε άμεση αντίθεση με τις δυνατότητες που θα μπορούσε να προσφέρει στην ενίσχυση του city branding της Αλεξανδρούπολης, μετατρέποντάς το έργο σε ένα δυναμικό σημείο συνάντησης για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Μέσα από την ανάρτηση του, ο Γιάννης Κανάρης προτρέπει σε μια επανεξέταση της πολιτιστικής πολιτικής που ακολουθείται, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μια πιο συνεκτική και οραματική ανάδειξη της πόλης μας.

Αναλυτικά το κείμενο της ανάρτησης:

ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΤΕ ΤΗ ΝΙΚΗ

Εδώ και καιρό στριφογυρίζει στο μυαλό μου η σκέψη, που θα μοιραστώ εδώ, σήμερα, μαζί σας:

Το άγαλμα της «Νίκης της Σαμοθράκης», είναι ένα από τα σπουδαιότερα αγάλματα παγκοσμίως, για το οποίο ως γνωστόν σχηματίζονται ουρές κόσμου για να το θαυμάσουν – στη Γαλλία δυστυχώς – τοποθετημένο σε περίοπτη θέση στο μουσείο του Λούβρου.

Αρκούμενοι στο εφικτό, μιας και οποιαδήποτε κουβέντα επιστροφής είναι εκτός ατζέντας για την ώρα, αποκτήσαμε στην πόλη μας ένα πιστό αντίγραφο του αγάλματος. Και τι κάναμε γι αυτό; Το αναδείξαμε όπως του αρμόζει;

Δυστυχώς, η απάντηση είναι ΟΧΙ!

Το τοποθετήσαμε πίσω από τα κάγκελα της περίφραξης του Νομαρχείου! Το βάλαμε σε κλουβί!

Αντί να τοποθετηθεί σε ένα σημείο όπου θα αποτελεί το 2ο σημείο αναφοράς του παραλιακού μετώπου της πόλης μας, ένα νέο υπέροχο τοπόσημο, δημιουργώντας ένα ισχυρό δίπολο city branding μαζί με τον φάρο μας, δημιουργώντας ένα ακόμη σημείο συνάντησης, ένα υπέροχο σκηνικό φωτογράφησης για εμάς και για τους επισκέπτες της πόλης. Σε ένα σημείο όπου, εκτός των άλλων, θα βρίσκεται και σε διαρκή «διάλογο» με το Νησί, τη μεγαλοσύνη του οποίου θα θαυμάζουν όλοι, στον ορίζοντα τους, καταμεσής του Θρακικού πελάγους!

Υπάρχει τέτοιο σημείο και εάν ναι πού;

Ασφαλώς και υπάρχει και για εμένα, προσωπικά, βρίσκεται δίπλα από την «Αργώ», ένα προνομιακό σημείο της παραλιακής ζώνης της πόλης μας.

Εκεί που τώρα είναι τοποθετημένο ένα, κατ’ άλλους έργο τέχνης, κατ’ εμέ ένα ανοσιούργημα! Το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να τοποθετηθεί στον αύλειο χώρο ενός εκ των χώρων άθλησης της πόλης (παλιό ή νέο κλειστό, ανοικτό στάδιο, κολυμβητήριο), μιας και υποτίθεται ότι τα κόκκινα ανθρωπάκια είναι αθλητές-χορευτές…

ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΤΕ ΤΗ ΝΙΚΗ!!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη