Είναι μεγάλο ζήτημα στη χώρα μας για τους οδηγούς το “ποιος έχει προτεραιότητα σε κυκλικό κόμβο” και όχι άδικα. Και εδώ δυστυχώς, ακόμη και ο Κ.Ο.Κ. απαντά χωρίς να έχει συγκεκριμένη παράγραφο αφιερωμένη στους κυκλικούς κόμβους.
Σε χώρες του εξωτερικού (είτε οδηγούν αριστερά, είτε δεξιά), ο κανόνας λέει πως “όποιος κινείται σε κυκλικό κόμβο έχει προτεραιότητα” εκτός διαφορετικής σήμανσης. Και αυτό είναι και το λογικό φυσικά, για να μην υπάρχει συμφόρηση εντός του κόμβου.
Στην χώρα μας όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 26 “Ισόπεδοι οδικοί κόμβοι και υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας” αναφέρεται χαρακτηριστικά:
Παράγραφος 4 “Στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση”.
Παράγραφος 5 “Στους κόμβους χωρίς τέτοια σήμανση η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά”.
Επομένως εφόσον δεν υπάρχει ειδική παράγραφος για το τι ισχύει σχετικά με την προτεραιότητα σε ισόπεδο κυκλικό κόμβο, ισχύει ότι και στους υπόλοιπους ισόπεδους οδικούς κόμβους την χώρα μας. Σας συμβουλεύω λοιπόν να προσέχετε καλά την σήμανση και αν είστε εντός κυκλικού κόμβου να αναζητήσετε την 8γωνη πινακίδα “STOP” ή την τριγωνική πινακίδα με την κορυφή προς τα κάτω (αν την έχουν αυτοί που εισέρχονται στον κόμβο). Αλλιώς να ξέρετε πως πρέπει να παραχωρήσετε προτεραιότητα.
Αν πάλι πλησιάζετε με το αυτοκίνητό σας σε πλατεία με υποχρεωτική κυκλική πορεία, τότε ελέγξτε καλά τη σήμανση. Αν δεν υπάρχει κάποια πινακίδα που να υποδηλώνει παραχώρηση προτεραιότητας, τότε έχετε προτεραιότητα εσείς.
Σε κάθε περίπτωση όμως, επειδή υπάρχει ασάφεια στο σχετικό θέμα (καθώς η έλλειψη σήμανσης σε πολλές περιπτώσεις δημιουργεί… παρανοήσεις και παράγραφος αφιερωμένη σε κυκλικούς κόμβους δεν υπάρχει, όπως προείπαμε), καλό είναι όλοι μας να προσέχουμε εκεί έξω και να έχουμε τα μάτια μας 14. Η ασφάλεια όλων μας είναι αδιαπραγμάτευτη.
Πηγή: traction.gr