Η συγχώνευση των εσπερινών γυμνασίων και λυκείων Ορεστιάδας και Αλεξανδρούπολης και των ημερήσιων γυμνασίων και λυκείων Βύσσας, Δικαίων και Τυχερού από το επόμενο σχολικό έτος, ώστε να λειτουργήσουν ως γυμνάσια με λυκειακές τάξεις έχει προκαλέσει σειρά αντιδράσεων από μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και δήμους.
Η πρόταση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Έβρου για συρρίκνωση των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων οδηγεί στην υποβάθμιση και στην απαξίωση του σχολικού έργου, που επιτελείται σε αυτές τις απομακρυσμένες περιοχές με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που φοιτούν σε αυτά κάθε μέρα να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους. Παρά τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες που καλούνται να αντιμετωπίσουν, έχουν να επιδείξουν εξαίρετο έργο με άριστα αποτελέσματα, διακρίσεις και βραβεύσεις.
Τα σχολεία αυτά λένε οι εκπαιδευτικοί του Β. Έβρου πρέπει να παραμείνουν ανοιχτά και η πολιτεία να κάνει ότι πρέπει για να κρατήσει στις περιοχές γονείς και μαθητές, διότι σε αντίθετη περίπτωση θα αναζητήσουν την τύχη τους σε κάποια άλλη πόλη, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι ένα ακόμη χτύπημα στην εγκατάλειψη και ερημοποίηση της υπαίθρου, που υποτίθεται η κυβέρνηση θέλει να ανατρέψει.
Με το να κλείνουν σχολεία και να αποψιλώνονται δομές και υπηρεσίες, στα χωριά και στους οικισμούς, σε πολύ λίγα χρόνια δεν θα μείνει άνθρωπος να κυκλοφορεί. Η αγανάκτηση και η οργή ξεχειλίζουν για μια τέτοια πρόταση που έρχεται προς συζήτηση και γνωμοδότηση σε Ορεστιάδα και Σουφλί με τους δημοτικούς συμβούλους να τάσσονται, κατά μιας τέτοιας εξέλιξης που οδηγεί σε ταλαιπωρία τα παιδιά και τους γονείς τους και βάζει τις τοπικές κοινωνίες σε καθεστώς απομόνωσης. Η Α’ και Β’ ΕΛΜΕ ζητούν την άμεση απόσυρση της πρότασης, μιας πρότασης που την χαρακτηρίζουν απαράδεκτη και χωρίς ουσιαστική αιτιολόγηση, που δεν εξυπηρετεί ουσιαστικά κανένα λόγο και δεν κοστίζει σε τίποτα στο κράτος.
Οι εκπαιδευτικοί λένε, πως δεν μπορεί από την μια οι κυβερνώντες να υπόσχονται ανάπτυξη και ενίσχυση του Έβρου, να συστήνουν διακομματική επιτροπή και να φτιάχνουν φράχτες και από την άλλη να προχωρούν σε αποφάσεις προς την αντίθετη κατεύθυνση. Δήμοι και εκπαιδευτική κοινότητα μιλούν για παραλογισμό, κοροϊδία και διεκδικούν το δίκαιο του αιτήματος τους. Αξίζει να τονιστεί, πως το Μάη το υπουργείο παιδείας θα πάρει την όποια απόφαση με την προσδοκία να αλλάξει στάση, να επιδείξει την ανάλογη ευαισθησία και να κατανοήσει τις ιδιαιτερότητες που έχει ο ακριτικός νομός.