Στη διυπουργική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, συμμετείχε ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Γιάννης Ζαμπούκης, εκπροσωπώντας τον Δήμο ως ενεργό και δυναμικό μέλος του Ελληνικού Δικτύου Ανθεκτικών Πόλεων (Ελ.Δ.Α.Π.).
Κεντρικό θέμα της σύσκεψης ήταν η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Κεντρικής Διοίκησης, με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση κινδύνων, φυσικών καταστροφών και κρίσεων.
Εκ μέρους του Δικτύου, ο Πρόεδρος και Δήμαρχος Ελληνικού – Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος, παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Δράσης Πολιτικής Προστασίας, το οποίο περιλαμβάνει σειρά προτάσεων που αγγίζουν τον πυρήνα της ανθεκτικότητας των δήμων της χώρας.



Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε:
- στη δημιουργία Τοπικών Κέντρων Διαχείρισης Κρίσεων,
- στην ανάπτυξη Παρατηρητηρίου Πολιτικής Προστασίας,
- στην αναβάθμιση δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού των ΟΤΑ,
- στη χαρτογράφηση μέσων και δυνατοτήτων των Δήμων,
- και στην ενίσχυση της επιχειρησιακής ετοιμότητας με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών.
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναγνώρισε την ουσιαστική συμβολή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη διαχείριση κρίσεων και έδωσε εντολή για άμεση συνεργασία των Υπουργείων με το Δίκτυο, ώστε να ξεκινήσει η υλοποίηση των προτάσεων.
Την αντιπροσωπεία του Ελ.Δ.Α.Π. αποτέλεσαν οι δήμαρχοι:
Γιάννης Κωνσταντάτος (Ελληνικού – Αργυρούπολης, Πρόεδρος), Ανδρέας Στεργίου (Αργιθέας, Αντιπρόεδρος), Γιώργος Τσαπουρνιώτης (Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Άννας), Θεόφιλος Μιχαλάτος (Αργοστολίου), Γιάννης Μαλανδράκης (Πλατανιά), Αναστάσιος Χρόνης (Επιδαύρου) και Γιάννης Ζαμπούκης (Αλεξανδρούπολης).
Από πλευράς κυβέρνησης συμμετείχαν ο Υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου, ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννης Κεφαλογιάννης και ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης.









