Η Στροφή του Εγνατία δεν είναι απλώς ένα σημείο του οδικού χάρτη της Αλεξανδρούπολης. Για δεκαετίες αποτέλεσε σημείο αναφοράς για κατοίκους και επισκέπτες, ένα χαρακτηριστικό πέρασμα όπου η πόλη «συναντά» τη θάλασσα και το βλέμμα ανοίγει προς το Θρακικό Πέλαγος.
Η Στροφή της Εγνατίας υπήρξε για δεκαετίες κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό σημείο του δρόμου. Ήταν ένα από εκείνα τα σημεία της Αλεξανδρούπολης που όλοι αναγνώριζαν χωρίς να χρειάζονται εξηγήσεις ένα πέρασμα που συνδέθηκε με βόλτες, στιγμές χαλάρωσης, στάσεις για να «κλέψει» κανείς λίγη θέα από τη θάλασσα, αλλά και με αμέτρητες φωτογραφίες, ραντεβού και προσωπικές αναμνήσεις.
Για πολλούς κατοίκους της πόλης, η Στροφή του Εγνατία αποτέλεσε διαχρονικά ένα άτυπο όριο ανάμεσα στην καθημερινότητα και στη θάλασσα. Ένα σημείο όπου ο αστικός θόρυβος έδινε τη θέση του στον ήχο των κυμάτων και το βλέμμα άνοιγε προς τον ορίζοντα. Ένα μικρό «παράθυρο» απόδρασης μέσα στον αστικό ιστό, που απέκτησε τη δική του, σχεδόν συμβολική, θέση στη συλλογική μνήμη της πόλης.
Με την έναρξη των εργασιών στο σημείο, κλείνει ένας κύκλος που συνδέεται με τη μνήμη και την ταυτότητα της πόλης και ανοίγει ένας νέος, με τη Στροφή του Εγνατία να περνά σε μια διαφορετική φάση: από σημείο διέλευσης σε χώρο στάσης, παρατήρησης και εμπειρίας του παραλιακού μετώπου.
Στο πρακτικό σκέλος, τα μηχανήματα βρίσκονται ήδη στο σημείο και η εργοταξιακή σήμανση έχει τοποθετηθεί, με το έργο να ξεκινά. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία νέου υπαίθριου χώρου θέασης και στάσης, με κλιμακωτές διαμορφώσεις δίπλα στο κύμα, καθώς και την αποκατάσταση των τεχνικών φθορών που προκαλεί διαχρονικά το χειμέριο κύμα.
Στόχος της παρέμβασης είναι η συνολική αναβάθμιση της εικόνας και της λειτουργικότητας του χώρου, ώστε να αποδοθεί στους πολίτες ένας ασφαλής, σύγχρονος και πραγματικά αξιοποιήσιμος δημόσιος χώρος.
Κ.Π.








