Για «νέα σελίδα» στον τομέα των μεταφορών ανάμεσα στην Ελλάδα και την Βουλγαρία, έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μετά τη σημερινή συνάντησή του με τον Βούλγαρο ομόλογό του Νικολάι Σάμπεβ στη Σόφια.
Οι δύο υπουργοί ανακοίνωσαν πως θα επαναλειτουργήσει σύντομα ο συνοριακός σταθμός στην περιοχή Θέρμες Ροδόπης – Ζλατογκράντ, που παραμένει κλειστός λόγω της πανδημίας, ενώ έγινε γνωστό πως η Σόφια επιδιώκει την απόκτηση του 20% των μετοχών του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, που αποτελεί στρατηγικό σημείο για την συνδεσιμότητα μεταξύ των δύο χωρών.
Όπως δήλωσε ο Βούλγαρος υπουργός Μεταφορών υπάρχει συμφωνία για άνοιγμα πολλών συνοριακών σημείων μεταξύ Βουλγαρίας και Ελλάδας, καθώς και συμφωνία για σύνδεση του Ιονίου με τη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και ανάπτυξη διαδρόμου μεταφοράς που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη, τη Σόφια, το Βίντιν, το Αράντ με την Κεντρική Ευρώπη.
Η βουλγαρική πλευρά ανακοίνωσε επίσης πως προτίθεται να θέσει σε λειτουργία ζυγαριές για φορτηγά στον συνοριακό σταθμό Μακάζα, στη Νυμφαία Ροδόπης, προκειμένου να αποσυμφορηθεί κυκλοφορία στον Προμαχώνα. Παράλληλα έγινε γνωστό πως μέσα στο 2023 θα λειτουργήσει ο συνοριακός σταθμός Ξάνθης – Ρουντοζέμ.
Όσον αφορά το στρατηγικό έργο του σιδηροδρομικού διαδρόμου «Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς-Βάρνα-Ρούσε», o Έλληνας υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως τα συμβόλαια αναμένεται να υπογραφούν το 2023 και οι κατασκευαστικές εργασίες θα ολοκληρωθούν έως το 2028.
ΠΗΓΗ: protothema.gr