Μέχρι τις 31 Αυγούστου θα διαρκέσουν οι θερινές εκπτώσεις, που έχουν ξεκινήσει εδώ και λίγες ημέρες. Εν μέσω παρατεταμένου καύσωνα, οι καταστηματάρχες βάζουν καθημερινά το κλειδί στην πόρτα, ακόμη και κάποιες Κυριακές, των επιχειρήσεών τους και μαζί το χέρι στην τσέπη, ποντάροντας στις προσφορές και τις εκπτωτικές τιμές, ώστε να προσελκύσουν περισσότερο καταναλωτικό κοινό και κέρδη για τα ταμεία τους.
Την ίδια ώρα, οι πληθωριστικές τάσεις έχουν επηρεάσει τις συνήθειες των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων και αύξηση των εσόδων τους, όπως καταδεικνύει έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών την εβδομάδα 23-29 Ιουνίου 2024 με δείγμα 1.000 καταναλωτές.
Σε όλα τα είδη, από τα καθημερινά αγαθά στα ράφια του σούπερ μάρκετ, μέχρι τις υπηρεσίες και τα είδη ρουχισμού, οι καταναλωτές έχουν μειώσει αισθητά τις δαπάνες τους το τελευταίο διάστημα, αφού το ράλι των αυξήσεων στις τιμές φαίνεται ασταμάτητο, τη στιγμή που τα έσοδά τους παραμένουν τα ίδια για πάρα πολλά χρόνια.
Μπορεί η οικονομική ύφεση να αποτελεί πια παρελθόν, όμως οι απολαβές των Ελλήνων παραμένουν εξαιρετικά χαμηλές σε σχέση με το κόστος ζωής και τις ώρες εργασίας τους. Ως εκ τούτου, όχι μόνο έχουν τους χαμηλότερους μισθούς στην Ευρώπη, αλλά και τη μικρότερη αγοραστική δύναμη, με εξαίρεση τη Βουλγαρία.
Οι προκλήσεις λοιπόν για τους καταστηματάρχες είναι πολλές. Η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, σε συνδυασμό με τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, υποχρεώνουν τις επιχειρήσεις να επανακαθορίσουν την πολιτική των εκπτώσεων και των προσφορών τους.
Ωστόσο, οι καταστηματάρχες δεν μπορούν παρά να ελπίζουν, πως με σύμμαχο τις προνομιακές τιμές της συγκεκριμένης περιόδου θα κερδίσουν κίνηση στα καταστήματα τους και επιπλέον πωλήσεις.
Εντωμεταξύ η εικόνα στην αγορά της Αλεξανδρούπολης είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική αυτήν την περίοδο με τους επιχειρηματίες να λένε, πως οι πρώτες μέρες των εκπτώσεων αποτυπώνουν αισιόδοξα μηνύματα και σε αυτό το θετικό κλίμα συμβάλλουν και οι επισκέπτες από την γειτονική χώρα και όχι μόνο, που δεν κοιτούν μόνο τις βιτρίνες αλλά μπαίνουν και μέσα κάνοντας αγορές κυρίως σε ένδυση και υπόδηση.
Και παρά τις υψηλές θερμοκρασίες, κανείς θα περίμενε αυτές να λειτουργήσουν αποτρεπτικά, όμως η διάθεση για ψώνια μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να κάμπτεται εξαιτίας τους, εξάλλου οι ελκυστικές τιμές σε συνάρτηση με την πολύ καλή ποιότητα των προϊόντων, αποτελούν σημαντικό «δέλεαρ» για Έλληνες και ξένους καταναλωτές.