Τετάρτη 24 Απριλίου 2024

Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και απαιτήσεις

Γράφει ο Γιώργος Καρατσάης

Καθώς ο Σεπτέμβριος που σηματοδοτεί την έναρξη της σχολικής χρονιάς πλησιάζει, γονείς και μαθητές αντιμετωπίζουν τη δυσκολία λήψης εκείνων των σωστών αποφάσεων που αφορούν την άρτια και αποτελεσματική προετοιμασία των νέων κατά τη διάρκεια της μαθητικής τους ζωής.

Ιδιαίτερα οι γονείς των μαθητών της Α’ γυμνασίου βρίσκονται σε  αμηχανία, καθώς τα παιδιά τους καλούνται να εισέλθουν σε μια νέα βαθμίδα εκπαίδευσης πολύ πιο απαιτητική από εκείνη στην οποία μέχρι τώρα φοιτούσαν.

Πράγματι, η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο δεν θα χαρακτηριζόταν ως ομαλή και ανώδυνη. Στην Α’ γυμνασίου Οι νέοι καλούνται να αφήσουν πίσω τους την ιδιότητα του «παιδιού»  και να ενταχθούν στην ηλικιακή μερίδα των «εφήβων». Σε αυτή την ηλικία: 

  • τα μαθήματα και το επίπεδο δυσκολίας τους κλιμακώνεται
  • νέα μαθήματα-άγνωστα μέχρι τώρα στους μαθητές- συμπεριλαμβάνονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα
  • ακόμα και οι εκπαιδευτικοί αυξάνουν τις απαιτήσεις τους , εφόσον σε αυτή τη νέα βαθμίδα εκπαίδευσης τα παιδιά διδάσκονται από καθηγητές και όχι παιδαγωγούς, που μέχρι τώρα αντιμετώπιζαν με μεγαλύτερη επιείκεια τυχόν  λάθη και τις αδυναμίες των μαθητών.

Ακανθώδη μαθήματα όπως:

  • τα αρχαία ελληνικά,
  •  η νεοελληνική γλώσσα ,
  • τα μαθηματικά
  •  η φυσική

Προκαλούν « πονοκέφαλο» κάθε χρόνο στους μαθητές , καθώς αφενός η δυσκολία τους είναι δεδομένη , αφετέρου η εμπέδωσή τους και η άρτια προετοιμασίας τους πάνω σε αυτά είναι απαραίτητη για τη μετέπειτα  επιτυχημένη πορεία τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στο φροντιστήριο ACTIVUM μεριμνούμε ώστε να μπουν στέρεες βάσεις απαραίτητες για τη συνέχεια.

Η σωστή προετοιμασία τόσο στην Α’ γυμνασίου όσο και στις υπόλοιπες τάξεις του γυμνασίου Β’ & Γ’ αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία θα δομηθούν οι γνώσεις του Λυκείου.

Γιώργος Καρατσάης
Υπεύθυνος Σπουδών Φροντιστηρίου ACTIVUM

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email